רכב
בשורה לנהגים בישראל: הצעת החוק שבדיון בכנסת
אושר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, הצעת החוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב. 7 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לדיון בוועדה הכלכלה שתחליט אם לתקן את הוראת השעה
מליאת הכנסת התכנסה היום (שלישי) ואישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב.
במהלך ההצבעה, 7 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכלכלה. הוועדה תחליט אם לתקן את הוראות השעה לעניין כלי הרכב שיבואנים זעירים רשאים לייבא וכן לעניין חובות יבואנים ישירים לטפל בכלי רכב שמייבאים יבואנים זעירים ויבואנים עקיפים או בייבוא אישי. עוד בהצעת החוק היא האם לאפשר ליבואן זעיר לייבא גם אופנוע ומכונה ניידת, וכן רכבים שאינם חדשים.
כמו כן, הצעת החוק קוראת להגדיל את מספר הרכבים שמותר ליבואן זעיר לייבא בשנה, מ-20 ל-60 כלי רכב. בנוסף, לצמצום את הוראות השעה שחלו על יבואנים ישירים כאמור, ולקבוע כי הם יהיו מחויבים לתת שירות לכל רכב מתוצר שהם מייבאים, אף אם כלי רכב אלה יובאו על ידי יבואנים עקיפים וזעירים או בייבוא אישי, למעט רכב מסוג מכונה ניידת.
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, התשע"ו-2016, יצר שינויים משמעותיים במבנה הרגולטורי של ענף יבוא הרכב".
עוד נכתב: "כדי לעודד את צמיחת התחרות בענף, ובמקביל להקל על ההסתגלות לשינויים ולאפשר לרשויות וליבואנים להיערך להחלת מלוא הוראות החוק על יבוא כאמור, נכללו בסעיף 253 לחוק הוראות שעה הקובעות הסדרים מקילים לעומת ההסדרים הקבועים בחוק.
עוד ב-
ההודעה נחתמה כך: "בחלוף מעל 8 שנים מיום התחילה, מוצע לשנות את הוראות השעה האמורות, ולקבוע שיעמדו בתוקף למשך 4 שנים מיום תחילתו של החוק המוצע, והכול כפי שיפורט להלן".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



