רכב

ענקית הרכב נעלמת מישראל: האם המותג יוצא מהשוק בארץ?

הפער בין ההצהרות הרשמיות של WEY למציאות השוק חושף תמונה מורכבת של נסיגה מתוכננת לכאורה. בעוד שהיבואנית טענה ל"ביקוש יוצא דופן שגרם למלאי לאזול במהרה", הנתונים מספרים סיפור שונה: מ-577 מסירות בשנה שעברה לירידה חדה של 12 מכירות בלבד
מערכת ice | 
ירידה במכירות כלי רכב (צילום unsplash, Pixabay)
הסוף ל-WEY בשוק הישראלי? המותג הסיני שחרט דרך חדשה בישראל כחלוץ הפלאג-אין ההיברידי המזרח אסיאתי, מתמודדת עם נסיגה מסתורית מהשוק המקומי. הענף זכר היטב את הכניסה הרועשת של מותג גרייט וול בשנת 2023, שמכרה מאות רכבים. אך התמונה השתנתה עם פתיחת 2025, כאשר הזמנות חדשות הופסקו ללא הסבר ברור, והסוכנויות החלו להפנות לקוחות פוטנציאליים למותגים אחרים בתיק היבואן.
על פי הפרסום של כלכליסט, הפער בין ההצהרות הרשמיות למציאות השוק חושף תמונה מורכבת של נסיגה מתוכננת. בעוד שהיבואנית טענה ל"ביקוש יוצא דופן שגרם לאזילת מלאי מהירה", הנתונים מספרים סיפור שונה: מ-577 מסירות בשנה שעברה לירידה חדה של 12 מכירות בלבד השנה - קריסה של כמעט 98 אחוז.

במקביל, הופעתן של יחידות "יד ראשונה אפס קילומטר" במחיר מוזל של 246 אלף שקל מעידה על ניסיון נואש לפנות מלאי עודף. סגירת המטה האירופי של גרייט וול במאי 2024 והקפאת הייצור בתקינה האירופית מצביעים על נסיגה אסטרטגית רחבה יותר, שהותירה את השוק הישראלי ללא תמיכה מהחברה האם ואת היבואן עם מותג "יתום" שקשה להמשיך ולפתח.
כזכור, עד סוף חודש מאי 2025, המותג WEY שמסר 284 רכבים אשתקד מסר רק 12 השנה וזו ירידה של מעל 95%. טסלה מסרה עד כה 970 רכבים לעומת 2182 בשנה שעברה כ-60% פחותגם Ora שמסרה אשתקד 931 רכבים מסרה השנה רק 203 רכבים וידה בכך בכ-75%. בחלק העליון סוזוקי ירדה בכמעט 50% מהמסירות אשתקד. גם ג'ילי בירידה משמעותית של כמעט 60% מאשתקד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה