רכב

ניסאן, מאזדה ו-BMW: זה מרוץ הספורט המפורסם שהתקיים בחולון

אליפות ישראל בדריפטים התקיימה בשבוע שעבר כאשר במהלכה נרשם שיא של 57 מתחרים שהתחרו על תואר אלוף ישראל בדריפטים. ליאון אוחיון הוכיח את עליונותו בתחום הטנדם וזכה בתואר האליפות
מערכת ice | 
אליפות ישראל בדריפטים (צילום רונן טופלברג)
על אף האתגרים הביטחוניים שטלטלו מדינה שלמה והובילו לגל ביטולים של אירועי תרבות וספורט, בשבוע שעבר התקיימה אליפות ישראל בדריפטים. האירוע נערך במגרש החניה של היכל הטוטו שבחולון ובו הקימו מסלול מרוצים מקצועי שנועד לשמש את המשתתפים בתחרות הספורט המפורסמת. 
האירוע,  אשר הופק על ידי מיכאל חן מרוצים מבית RACE MASTERS בשיתוף עם התאחדות לנהיגה ספורטיבית בפיקוח הרשות לנהיגה ספורטיבית אשר תחת משרד התרבות והספורט ובשיתוף עיריית חולון, עמד בכל הציפיות הגבוהות. לצד המופע החוויתי, הקהל נהנה מהפנינג שכלל תצוגת רכבים, דוכני אוכל, דוכנים של מוצרים ושירותים שונים בתחום המוטורי. 

(צילום: רונן טופלברג)
למי שאינו יודע, משמעות המילה 'דריפט' הינה החלקה נשלטת וממושכת של אחורי הרכב, שמתבצעת באמצעות סיבוב הגלגלים האחוריים ונעילתם לפרקים. מקור הספורט המוטורי הצבעוני הוא ביפן, כאשר נהגים החלו להחליק את הרכב שלהם בכבישים ההרריים בצורה מבוקרת. השילוב בין שליטה יוצאת דופן ברכב לבין ההיבטים האסתטיים של ההחלקה הפכו את הדריפט לתופעה עולמית שמושכת אחריה קהל רב.
נהיגת דריפט דורשת רמה גבוהה מאוד של מיומנות ושליטה ברכב. האתגר המרכזי טמון בשילוב בין הטכניקה המדויקת הנדרשת לשליטה בהחלקה לבין ההתמודדות עם הכוחות הפיזיקליים שפועלים על הרכב. הנהגים צריכים לנצל את כוחו הזמין של הרכב על מנת לשמור על ההחלקה בזווית הנכונה, תוך כדי התמודדות עם העברות משקל בין הסרנים ותנאי מסלול משתנים.
במהלך היום הראשון של אירוע הספורט, נרשם שיא של 57 מתחרים שנרשמו והתחרו על תואר אלוף ישראל בדריפטים. המתחרים, שהגיעו מכל המגזרים והמינים, הגיעו עם רכבי הנעה אחורית מסוגים שונים: ניסאן, מאזדה מיאטה, BMW, לקסוס, אינפיניטי ועוד. בקטגוריות הסולו, הנהגים נהגו לבד על המסלול, כל אחד בתורו, כשהם מדורגים על פי הציון שקיבלו מהשופטים.
בקטגוריית הסולו הסטנדרטית, המיועדת לרכבים עם שיפורים מוגבלים, גיא מזרחי הציג הופעה מרהיבה שזיכתה אותו במקום הראשון, כאשר ליעד ממן וחן אזולאי השלימו את הפודיום לצידו.
בקטגוריית הסולו הפרו, המיועדת לרכבים ללא מגבלות שיפורים, דניאל דינו הציג על המסלול כישורי נהיגה מרשימים למדי וזכה בתואר האליפות. קטגוריה זו כללה רכבים משופרים במיוחד, דוגמת הרכבים המרשימים שנראו באירועים קודמים - רכבים עם מנועי V8 מושתלים ומערכות גדישה משופרות. אלירן יפרח וג'ניה פשקוב השלימו את שלושת הראשונים בקטגוריה הזו.
ביום השני של התחרות נערכו קרבות הטנדם, כאשר במהלכם נהגים יצאו בזוגות והתחרו זה בזה בפורמט של "מוביל" ו-"עוקב", הנהגים נדרשו לשלב בין טכניקת הדריפט המושלמת לבין הסנכרון והדמיה של הנהג המתחרה. הנהגים יצאו לשתי ריצות על המסלול והחליפו ביניהם תפקידים בכל ריצה.

(צילום: רונן טופלברג)
לביא אוחיון הוכיח את עליונותו בתחום הטנדם וזכה בתואר האליפות, כאשר אריה זילברמן ניצב במקום השני. בנוסף, וואסים מסרוואה זכה במקום השלישי בתחרות הספורט המפורסמת. שי קינן, ראש העיר חולון, הכריז בטקס הסיום כי האירוע יהפוך למסורת שנתית בעיר, החלטה שזוכה לתמיכה רחבה מקהילת הספורט המוטורי. 
מהנהלת ההתאחדות לנהיגה ספורטיבית נמסר: "מרוץ הדריפט בחולון מהווה ציון דרך בפעילות ההתאחדות למען פיתוח והנגשת הספורט המוטורי בישראל. זאת הפעם הראשונה בה נערך מרוץ דריפט במרכז הארץ כאשר הוא מתקיים במגרש פתוח אשר הוסב למסלול מרוץ חוקי, תקני ובטוח הן למתחרים והן לקהל הצופים הרב".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה