רכב
מהפכה בחניות בתל אביב: זה מה שיקרה מעכשיו
עיריית תל אביב-יפו משיקה מהלך חדש לניהול חניות פריקה וטעינה באמצעות פיצ'ר ייעודי באפליקציות החנייה
עיריית תל אביב-יפו החלה באוגוסט לקדם מהלך חדש לניהול חניות פריקה וטעינה, המיושם בשלב זה במרכז העיר. המהלך מתבצע ברובע 3 (הצפון הישן) בין הרחובות התערוכה, אוסישקין, הירקון, פרישמן, בוגרשוב, מרמורק ושדרות בני ציון, וצפוי להתרחב לאזורים נוספים במידה ויוכיח את עצמו וייצר שיפורים משמעותיים בסדר הציבורי וביעילות הלוגיסטית.
מה מטרת הפיילוט?
הפרויקט נועד לשפר את ניהול חניות הפריקה והטעינה בעיר, לצמצם חסימות מיותרות של נתיבי תנועה, להתאים את מספר המפרצים והיקפם לביקוש בפועל, ולשמור על רחובות מרכז העיר נגישים, בטוחים ומסודרים יותר. כיום, פריסת מפרצי פריקה וטעינה מבוססת לעיתים על הערכות ואילוצים מקומיים, ולא תמיד תואמת את הצרכים האמיתיים של עסקים ושל נהגי חלוקה.
הפרויקט נועד לשפר את ניהול חניות הפריקה והטעינה בעיר, לצמצם חסימות מיותרות של נתיבי תנועה, להתאים את מספר המפרצים והיקפם לביקוש בפועל, ולשמור על רחובות מרכז העיר נגישים, בטוחים ומסודרים יותר. כיום, פריסת מפרצי פריקה וטעינה מבוססת לעיתים על הערכות ואילוצים מקומיים, ולא תמיד תואמת את הצרכים האמיתיים של עסקים ושל נהגי חלוקה.
המהלך יאפשר לראשונה איסוף נתונים מדויק על דפוסי השימוש – שעות פעילות, משך חנייה ומיקומים – כדי שנוכל לנהל את המשאב הציבורי הזה בצורה הוגנת, יעילה ומבוססת נתונים.
איך זה עובד בפועל?
נכנסים לאפליקציית סלו או פנגו. לאחר חניית הרכב במפרץ פריקה וטעינה יש להפעיל את החנייה, בדומה להפעלת חניה בכחול-לבן. ההפעלה מתבצעת באמצעות סריקת קוד QR מהתמרור או הזנת מספר התמרור באפליקציות החנייה. החנייה ללא תשלום למשך 30 דקות ומסתיימת באופן אוטומטי. פריקה וטעינה ללא הפעלת חניה באפליקציה עלולה לגרור קנס.
נכנסים לאפליקציית סלו או פנגו. לאחר חניית הרכב במפרץ פריקה וטעינה יש להפעיל את החנייה, בדומה להפעלת חניה בכחול-לבן. ההפעלה מתבצעת באמצעות סריקת קוד QR מהתמרור או הזנת מספר התמרור באפליקציות החנייה. החנייה ללא תשלום למשך 30 דקות ומסתיימת באופן אוטומטי. פריקה וטעינה ללא הפעלת חניה באפליקציה עלולה לגרור קנס.
מה חדש?
שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לניהול חניות פריקה וטעינה ולאכיפת רכבים שאינם מורשים לעשות שימוש בחניות אלה. עדכון בזמן אמת של שכבת מיקומי מפרצי פריקה וטעינה במערכת ה-gis העירונית כך שיתאפשר לחברות ההפצה והשילוח לשלבם בתוכנות תכנון מסלול. פיתוח בשיתוף פעולה עם איגוד לשכות המסחר, התאחדות התעשיינים ונציגי חברות הפצה.
שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לניהול חניות פריקה וטעינה ולאכיפת רכבים שאינם מורשים לעשות שימוש בחניות אלה. עדכון בזמן אמת של שכבת מיקומי מפרצי פריקה וטעינה במערכת ה-gis העירונית כך שיתאפשר לחברות ההפצה והשילוח לשלבם בתוכנות תכנון מסלול. פיתוח בשיתוף פעולה עם איגוד לשכות המסחר, התאחדות התעשיינים ונציגי חברות הפצה.
סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו בתחום התחבורה והבטיחות, מיטל להבי: "אנו חיים בעיר צפופה שלתפקודה התקין נדרשת לוגיסטיקה מנוהלת של אספקת סחורות לעסקים ולתושבים. לכן, קידמנו לכדי יישום פיילוט לניהול חכם של הפריקה והטעינה של סחורות, על בסיס תשתית טכנולוגית שתסייע לייעול תנועת המשאיות, להקניית ודאות תפעולית וזמינות של חניה לספקים וגם להפחתת המטרדיות לסביבה ולתושבים.
תל אביב- יפו היא בירת הסטארט-אפ הישראלי ואנו שמחים לאפשר לפיילוטים מבוססי צרכים עירוניים להיבחן ברחובות עירנו, מתוך כוונה להפוך את הניסוי למציאות שתורמת לשיפור החיים בעיר".
המהלך שואב השראה מערים כמו ברצלונה ומדריד, שבהן הונהגו מערכות חכמות לניהול חניות פריקה וטעינה, והוא מהווה צעד ראשון לקראת פיתוח פיצ'ר אפליקציה ייעודי שיאפשר לנהגים ולמפיצים לבדוק זמינות חניות בזמן אמת, להזמין אותן מראש ולתכנן מסלולים יעילים יותר.
עוד ב-
בשורה התחתונה, זהו שלב ראשון כחלק מתכנית סדורה לניהול חכם של חניות פריקה וטעינה. אם המהלך יוכיח את עצמו ויביא לשיפור ממשי – הוא יורחב לאזורים נוספים ויאפשר להתקדם ביישום התכנית כולה. כל זאת, כחלק מתפיסה כוללת של עיר חכמה, ירוקה ויעילה, שמטרתה להפחית עומסים, לשפר את איכות החיים של התושבים ולסייע לעסקים ולנהגים כאחד.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



