רכב

מהפכה בתחבורה הציבורית בישראל: עסקת ענק בשווי 750 מיליון שקל

אלקטרה חתמה על הסכם במסגרתו תיכנס תש"י כמשקיעה אסטרטגית בפעילות התחבורה של הקבוצה, במסגרתה תרכוש האחרונה כ-33% מהחברות אלקטרה אפיקים ואלקטרה מוטורס לפי שווי כולל של כ-750 מיליון שקל
דסק תחבורה | 
אלקטרה אפיקים (צילום גלעד ארצי, shutterstock)
קבוצת אלקטרה בע"מ, בניהולו של איתמר דויטשר, משלימה שלב נוסף בפיתוח וביסוס צמיחה של פעילותה בתחום התחבורה. היום (שני) מדווחת הקבוצה, כי חתמה על הסכם במסגרתו תיכנס תש"י כמשקיעה אסטרטגית בפעילות התחבורה של אלקטרה. על פי ההסכם, תרכוש תש"י, בעיסקה המורכבת משתי פעימות, כ-33.3% מהחברות אלקטרה אפיקים ואלקטרה מוטורס לפי שווי כולל של כ-750 מיליון שקל. 
אלקטרה בע"מ מחזיקה טרום העיסקה ב-51% ממניות החברות הנרכשות ושותפתה, משפחת סלע, מחזיקה ביתרת המניות. בשלב הראשון של העיסקה, תרכוש תש"י כ-16.67% ממניות החברות הנרכשות בתמורה כוללת של כ-125 מיליון שקל, כך שאלקטרה תחזיק לאחר שלב זה בכ-41.67% ממניות אלקטרה אפיקים ואלקטרה מוטורס.
בשלב השני תש"י תרכוש כ-16.67% נוספים ממניות החברות הנרכשות תמורת 125 מיליון שקל נוספים.  לאחר השלמת שני שלבי העיסקה, יחזיקו כל אחת מבין אלקטרה בע"מ, תש"י ומשפחת סלע  בכ-33.33% ממניות החברות הנרכשות.  
העסקה כוללת הסדרים נוספים בין הצדדים, כך שהתמורה הכוללת שתתקבל באלקטרה במועד השלמת השלב הראשון צפויה להסתכם לסך של כ-100 מיליון שקל, ובמועד השלמת השלב השני צפויה אלקטרה לקבל סך נוסף של כ-63 מיליון שקל. סה"כ צפויה לקבל אלקטרה 163 מיליון שקל לאחר השלמת שני השלבים. 
להערכת אלקטרה, בכפוף להשלמת העסקה על שני שלביה, במועד השלמת השלב הראשון היא צפויה לרשום רווח הון של כ-40-50 מיליון שקל, לפני מס. כמו כן, סוכם בין הצדדים, כי כל עוד אלקטרה מחזיקה מעל 30% ממניות אלקטרה אפיקים, ואין בעל מניות אחר המחזיק בשיעור גבוה יותר, תהא לה זכות הכרעה בנושאים מהותיים כך שהחברה תמשיך לשלוט ולאחד את הדוחות הכספיים של אלקטרה אפיקים. 
פעילות התחבורה של אלקטרה כוללת כיום הפעלה של מספר אשכולות תחבורה ציבורית ברחבי הארץ, מערכי היסעים לחברות וגופים ציבוריים. בסך הכל מפעילה החברה כ-280 קווי שירות באמצעות 1,250 אוטובוסים בהם נוסעים מדי שנה כ-55 מיליון נוסעים.
לצד זאת, פועלת חטיבת ההיסעים של הקבוצה המעניקה שירות ליותר מ-100 לקוחות מוסדיים גדולים מכלל המשק. בנוסף, אלקטרה אפיקים הינה שותפה בתיפעול ותחזוקה של קו הרכבת הקלה "נופית" בין חיפה לנצרת לתקופת זיכיון של 21 שנים החל ממועד ההקמה. לצד זאת, כוללת פעילות התחבורה גם את חברת אלקטרה מוטורס, שהינה בעלת הזכיון ליבוא אוטובוסים חשמליים של המותג YUTONG, יצרן שהינו אחד המובילים בעולם בתחום זה. 
איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "כחלק מהאסטרטגיה להרחבת פעילות אלקטרה אפיקים ואלקטרה מוטורס בשנים הבאות, אנו מצרפים עתה  את תש"י כשותפה אסטרטגית לטווח ארוך, על מנת שיחד נוכל לבסס את ההשקעות העתידיות לפיתוח הפעילויות שלנו בתחום התחבורה, שאמור להוות את אחד ממנועי הצמיחה של אלקטרה בשנים הקרובות.
לתש"י יש ניסיון רב בתחום התחבורה וכן בהובלה וקידום של פרויקטי ענק משמעותיים. אנו משוכנעים ששילוב הכוחות עם קרן תש"י יאפשר לנו לבסס את צמיחתן העתידית של אלקטרה אפיקים ואלקטרה מוטורס ויחזק את מעמדן כמובילות שוק בתחומן".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה