רכב
ירושלים: ממחר רחובות ראשיים ייסגרו - אלו סידורי התנועה החדשים
החל ממחר, ירושלים נכנסת לעידן תחבורתי חדש עם תחילת העבודות על הקו הכחול. הרחובות המרכזיים ייסגרו, מנהרה תיחפר, מסילות יונחו - והתוצאה צפויה לשנות את פני העיר. אבל עד אז, הציבור יתמודד עם שיבושים משמעותיים
מחר (שני) יחלו העבודות במרכז ירושלים כחלק מהקמת הקו הכחול של הרכבת הקלה. עיריית ירושלים, משרד התחבורה, משרד האוצר, צוות תחבורה לירושלים וחברת מוריה הודיעו כי העבודות יתרכזו ברחובות המלך ג'ורג' ושטראוס, בקטע שבין בן יהודה לנביאים.
במסגרת הפרויקט יונחו מסילות חדשות ותחפר מנהרה באורך שני קילומטרים בצומת הרחובות יפו ושטראוס. לצורך ביצוע העבודות ייסגרו הרחובות לתנועת כלי רכב ותחבורה ציבורית, והאוטובוסים יוסטו לצירים חלופיים שתוכננו מראש. עם השלמתן, יהפכו שני הרחובות למדרחוב פעיל שבו תעבור רכבת קלה, בדומה לרחוב יפו. הקו האדום ימשיך לפעול ללא שינוי.
העבודות יתבצעו בשני שלבים מרכזיים. בשלב הראשון תבוצע העתקת תשתיות, שדרוג המערכות התת-קרקעיות והקמת פורטל כניסה למנהרה ברחוב שטראוס. לאחר מכן יבוצעו עבודות התקנת המסילות, הקמת תחנות חדשות והטמעת מערכות רכבת מתקדמות, תוך שמירה על נגישות להולכי רגל וצמצום ההפרעה לתושבים ולעסקים.
בהתאם להסדרי התנועה החדשים, חלקים מרחוב המלך ג'ורג' ייסגרו לחלוטין, והתחבורה הציבורית תנותב לרחובות שמואל הנגיד, עליאש, בצלאל, כי"ח ושבטי ישראל. הציבור עודכן כי חניון חלופי ברחוב המעלות יעמוד לרשות הנהגים, במקום מקומות החניה שיבוטלו באזור שמואל הנגיד.
עוד ב-
פרויקט הקו הכחול נחשב לאחד ממרכיבי המפתח בשדרוג התחבורה הציבורית בירושלים. מדובר במסילה באורך 24 קילומטרים הכוללת 40 תחנות חדשות, וצפויה לשרת כ-250 אלף נוסעים מדי יום. שלושת הקווים החדשים - גילה-רמות, מלחה-הר הצופים וגבעת המטוס-הדסה עין כרם - יצטרפו לקווים האדום והירוק וייצרו רשת רכבות קלה מתקדמת שתעניק לעיר תשתית תחבורתית מודרנית בסטנדרט בינלאומי.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



