רכב

ישראל תיכנס לעשירייה הראשונה? זה הרף הגבוה שמציב משרד התחבורה

שרת התחבורה מירי רגב ומשה בן זקן מנכ"ל משרד התחבורה פתחו הבוקר את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל והציבו רף גבוה: "המטרה להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים"
דסק תחבורה | 
מירי רגב (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, shutterstock)
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח הבוקר (ראשון) את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. 
 
גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2026–2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל. ההישג הנדרש, עליו הכריז משרד התחבורה, הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך 5 שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי.
 
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". לדברי המנכ"ל, "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים". בן זקן הצהיר כי "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה" והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם". 
 
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, ואותה יש למנוע - בהנחת תשתיות מתאימות, בחינוך ובאכיפה, ובעוד שלל דרכים - הכל בשילוב הטכנולוגיות המתקדמות ביותר. "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר", קבע המנכ"ל בן זקן. "המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים". בסיום דבריו הוא הציב לעצמו ולגורמי המקצוע יעד שאפתני במיוחד - להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים - והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה.
  
ניצב חיים שמואלי, ראש אגף התנועה במשטרה, חשף בכנס החירום הלאומי לבטיחות בדרכים כי כמחצית מההרוגים בכבישי ישראל בשנה האחרונה נפגעו על ידי נהגים עם שמוכרים למשטרת ישראל כעברייני תנועה. "אנחנו כל הזמן בודקים את ההיסטוריה של הנהגים, וכ- 50% מההרוגים בשנת 2025, או קצת פחות מזה, זה נהגים עם עבירות קודמות - ולא הצלחנו למנוע את זה", הודה ניצב שמואלי. "אנשים שנתפסו על מהירויות או נהגו בפסילה". לדבריו, הדבר מחייב את רשויות החוק שהאכיפה לא תסתכם במתן דו"ח אלא בענישה מחמירה.
 
"היום כבר ברור שהגורם האנושי הוא האחראי המרכזי לתאונות הדרכים", הוסיף ראש אגף התנועה. "מדינת ישראל התקדמה משמעותית בתחום התשתיות, כעת עלינו למקד את המאמצים בשינוי תרבות הנהיגה, בחינוך, באכיפה נחושה ובהרתעה אפקטיבית. רק שילוב של כל אלה יוכל להביא לירידה אמיתית בקטל בכבישים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה