רכב

עושק החניונים בדרך לביטול: זה מה שיקרה לתשלום בחניה לפי דקה

ועדת הכלכלה אישרה לקדם את ביטול החיוב לפי דקה בחניונים פרטיים, פחות משנה לאחר שנכנס לתוקף. אם המהלך יאושר סופית, הנהגים יחזרו לשיטת התשלום הישנה, אך השאלה הגדולה לגבי המחירים עדיין נותרה פתוחה
מחירי החניות-אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ יוסי אלוני)
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לקדם לקריאה שנייה ושלישית את ביטול "חוק החניונים", שקבע כי חניונים פרטיים יחויבו לגבות תשלום לפי דקת חניה. אם התיקון יאושר במליאת הכנסת, החניונים יחזרו למודל הגבייה שהיה נהוג בעבר – תשלום עבור שעה ראשונה מלאה ולאחר מכן חיוב לפי יחידות של רבע שעה.
החוק נכנס לתוקף בדצמבר 2025 במטרה להקל על נהגים החונים לזמן קצר, אך במהלך החודשים שלאחר מכן עלו טענות רבות מצד נהגים על התייקרות החניה. לפי נתונים שהוצגו בדיונים, בחניונים רבים נרשמה עלייה של כ-30% במחירים בעקבות המעבר לשיטת החיוב לפי דקה.
בוועדת הכלכלה ציינו כי בעלי חניונים רבים התאימו את תעריפי הדקה כלפי מעלה, כך שחלק מהנהגים שילמו יותר מאשר במנגנון הקודם. בעקבות זאת הוחלט לקדם את ביטול החוק ולהחזיר את שיטת הגבייה שהייתה נהוגה לפני כניסתו לתוקף.
לפי הנוסח שאושר, הסעיף המבטל את חוק החניונים ייכנס לתוקף 4 חודשים לאחר פרסום החוק ברשומות, כדי לאפשר לבעלי החניונים להיערך לשינוי. יתר סעיפי החוק שאליו הוצמד התיקון צפויים להיכנס לתוקף 6 חודשים לאחר האישור הסופי והפרסום.
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן, אמר כי הוא מקווה שהמהלך יביא להורדת מחירים, אך הדגיש כי אין ודאות שכך יקרה. זאת משום שהתיקון משנה את מנגנון החיוב בלבד ואינו קובע תקרת מחיר או מחייב את בעלי החניונים להפחית תעריפים. בינתיים, הדיונים בהצעת החוק טרם הושלמו והם צפויים להימשך בהמשך השבוע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה