רכב

מהפכה בחניונים: זו הרפורמה שתחסוך 7.5 מיליארד שקל

במסגרת הפיילוט יערך מיפוי וניתוח של כלל הרגולציה הישראלית הקיימת בתחום החניונים, לרבות חניונים אוטומטים וחצי אוטומטים. בשלב מאוחר יותר ייערך אימוץ גורף של תקן ה-NFPA המוביל בתחום החניונים וההתאמות הנדרשות לביצוע על מנת לאמצו ברגולציה הישראלית
מערכת ice | 
חניון אוטומטי מבית יוטרון (צילום יחצ)
פיילוט החניונים יוצא לדרך. פרויקט אימוץ התקינה הבינ"ל והתאמת הרגולציה הישראלית ל-NFPA יתחיל עם פיילוט בנושא חניונים. כיום הדרישות הרגולטוריות מחניונים במדינת ישראל מעוגנות במספר מקומות, ובכלל זה: דיני התכנון והבניה (ביחס לחניונים חדשים) והוראת נציב כבאות והצלה לישראל מס' 509.
במסגרת הפיילוט יערך מיפוי וניתוח של כלל הרגולציה הישראלית הקיימת בתחום החניונים, לרבות חניונים אוטומטים וחצי אוטומטים. בשלב מאוחר יותר ייערך אימוץ גורף של תקן ה-NFPA המוביל בתחום החניונים וההתאמות הנדרשות לביצוע על מנת לאמצו ברגולציה הישראלית.
 
הפיילוט צפוי להימשך כ-6 חודשי עבודה מאומצים, במסגרתם יבוצע תרגום לתקן הרלוונטי, מיפוי וכימות עלויות של תקני ה-NFPA בנושא, בחינת ביצוע התאמות כאמור, בחינת חלופות לכל התאמה נדרשת, ביצוע מחקר בינ"ל נלווה לפעילות וכן יתבצעו שיתופי ציבור, שיתופי פעולה עם גורמים רלוונטיים מתוך הממשלה ומחוץ לה.
מחלקת חקיקה ורגולציה באגף הגנה מאש שוקדת בחודשים האחרונים על מימוש הרפורמה לאימוץ התקינה הבינ"ל (של ארגון ה-NFPA) ברגולציה של הגנה מאש ולעיגון שלה בתקנות. הרפורמה נקבעה בחוק הרשות הארצית לכבאות והצלה, תשע"ב-2012 במסגרת חוק ההסדרים האחרון וכן בהחלטת ממשלה 222 מיום 1.8.2021 שעניינה "איזון ושיפור מערך הרגולציה ברשות הכבאות וההצלה".
הרפורמה עתידה לשפר את ההגנה מאש על אזרחי מדינת ישראל, להביא לחיסכון של 7.5 מיליארד שקל בשנה למשק ולהסיר חסמים תחרותיים. מדובר ברפורמה רחבת-היקף שמהותה כתיבה מחדש של כלל הוראות הרגולציה שחלה על כל המבנים, העסקים, הנכסים והתשתיות במדינת ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה