כסף וצרכנות

מהפכה ברשות המיסים: זה הפיילוט שיקל על העסקים

רשות המיסים הודיעה כי תתחיל בפיילוט ראשון מסוגו בשיתוף פעולה עם משרד הביטחון, שיאפשר הנפקת חשבוניות מס התחשבנות עבור עובדים מהרשות הפלסטינית
מערכת ice | 
מיסים (צילום freepik)
רשות המסים בישראל, בשיתוף עם משרד הביטחון ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, יוצאת בניסוי משמעותי שישפיע על העסקת עובדים מהרשות הפלסטינית בעסקים ישראלים.
הרשות הודיעה הבוקר כי היא מתחילה ב"פיילוט" למערכת חדשה, שתאפשר לעוסקים ישראלים להפיק באופן מקוון חשבוניות מס התחשבנות (חשבוניות I) לעוסקים, מלכ"רים או מוסדות כספיים רשומים ברשות הפלסטינית. במקביל, יתקיים ברשות הפלסטינית פיילוט זהה, במסגרתו יפיקו חייבים במס ברשות הפלסטינית חשבוניות מס התחשבנות (חשבוניות P) מקוונות לעוסקים בישראל. 
בשלב הראשון בוחרת רשות המסים כמה מאות עוסקים ומציעה להם להצטרף לפיילוט. ההשתתפות בפיילוט הינה וולונטרית, אולם כרוכה במחויבות מצד העוסק לפעול רק במערכת החדשה. הפיילוט מתוכנן להימשך כ-6 חודשים, ואם אכן יוגדר כמוצלח, שיטה זו תוחל על כלל העסקאות בין העוסקים בישראל לעוסקים ברשות הפלסטינית. 
חוק מס ערך מוסף קובע כי חשבונית מס שמפיק עוסק ישראלי לחייב במס הרשום ברשות הפלסטינית תהיה בתצורה שקבע המנהל. מכוח חוק זה נקבעה בתקנות תצורתה של חשבונית I. כיום, עוסק המבקש להפיק חשבונית I נדרש לפנות פיזית למשרד מע"מ ולבקש הקצאת פנקסי חשבוניות מתאימים. המערכת החדשה מאפשרת הנפקת חשבוניות I באופן ממוחשב בלבד וללא צורך בהגעה פיזית אל משרד מע"מ ותחסוך מהעוסקים זמן יקר הכרוך במילוי חלק מהפרטים על גבי החשבונית, מילוי טפסים ושליחתם אל יחידת הקישור של רשות המסים לרשות הפלסטינית (קמר"פ), ותתרום לשיפור משמעותי בתהליכי העבודה הקיימים ברשות המסים. הנפקת חשבונית ה-I תיעשה ללא כל עלות - באמצעות דפדפן האינטרנט או באמצעות הדפדפן במכשיר הנייד, בכל זמן נתון - 24/7. הכניסה למערכת המקוונת תהיה ע"י הזדהות באמצעות שם המשתמש והסיסמה הכללית לנושאי מע"מ. 
 
מנהל רשות המסים, ערן יעקב: "המעבר לחשבוניות מקוונות יקל על עוסקים בצד הישראלי ובצד הפלסטיני בעשיית עסקים משותפים ומצד שני, ישפר את יכולת הבקרה של רשות המסים ומקבילתה ברשות הפלסטינית ובכך יסייע למנוע מקרים של זיוף חשבוניות וייאפשר לבצע התחשבנות מס מדויקת. בנוסף, כשתגיע המערכת להבשלה מלאה, היא תשמש ככלי יעיל לניתוח וניתור של נתוני המסחר בין ישראל לרשות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה