נדל"ן ותשתיות

האם זה סכום העתק ששווה החניון בכיכר אתרים?

החניון נקנה בסכום של 341 מיליון שקל על ידי חברת נצבא ושותפה ספי צביאלי. בעקבות עליית המחירים, טוענים הבעלים כי מגיעות להם זכויות בבנייה החדשה במתחם, שיכולה להגיע לשווי של 1.5 מיליארד שקל. ומה תקרת החנייה היומית?
מערכת ice |  2
כיכר אתרים ובריכת גורדון (צילום עיריית תל אביב)
תושבי תל אביב וציבור המבלים בה יוכלו לספר לכם בפה מלא על עליית מחירי החניונים בעיר בכלל, ובחניון במתחם כיכר אתרים בפרט. סדרי הגודל נעים סביב 12-25 שקל באמצע השבוע ומקוממים עוד יותר בסופו – 36 שקלים פלוס 6 שקלים לכל רבע שעה נוספת, כאשר יום שלם בחניון יכול להגיע לסכום בלתי נתפש של 200 שקל.
כעת מתברר כי מאחורי הקלעים מתנהל מאבק איתנים יקר במיוחד בין בעלי החניון, חברת נצבא ושותפה ספי צביאלי, לבין מתיו ברונפמן, בעל מרבית החלקות בכיכר אתרים.  
לטענת הבעלים הנוכחיים, מחירי החניון האמירו בהנהלתם בהתאם למחירי השוק ומתוך רצון למקסם רווחים. אלא שזו גם הסיבה בעטיה הם מתכוונים לטעון כי יש להעניק להם זכויות נרחבות גם בתוכנית הבנייה המקודמת כעת, וכפועל יוצא רווח המוערך בכ-1.5 מיליארד שקל ביחס לסכום בו רכשו את החניון.
חשוב לציין שהמשימה של צביאלי את נצבא לא תהיה פשוטה כלל ועיקר, שכן ברונפמן מחזיק כאמור במספר נכסים במתחם, בהם בית מלון והקולוסיאום.
 
אשר לתוכנית החדשה, הרי שהיא אושרה להפקדה כבר בשבוע שעבר על ידי הוועדה המקומית תל אביב, ובהתאם לה צפויה להיהרס הכיכר, לצד הגבהה של מפלס הרחוב ובנייה גבוהה של 220 דירות ו-300 חדרי מלון בשני מגדלים בני 25 קומות כל אחד, לצד בניין עורפי בן 6 קומות.
על פי הערכה שמאית, שווי המתחם עומד על כ-580 מיליון שקל, כאשר מתוכו שווי החניון הוא 15.7%. עם אישור התוכנית, יאמיר מחיר המתחם לסדר גודל של 2.2 מיליארד שקל, כאשר אחוז החניון יהיה 345 שקלים.
אלא שכאמור המספרים הללו רחוקים מלספק את הבעלים הנוכחיים של החניון. לטענתם שווי החניון בהנהלתם עלה פלאים, לאזור ה-70% משווי המתחם. הסיבה, לכאורה, נעוצה בכך שתחת ניהול העירייה מחירי החניון סובסדו על ידה בצורה משמעותית, מה שהוביל להכנסות נמוכות בהרבה. כעת, בשל עליית המחירים והעלייה בהכנסות, כך לטענת הבעלים, שווי הנתח שלהם צריך לגדול בהתאם.   
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בקיצור רק מליארדים יכולים לחיות במדינת תל אביב
    צדק צדק תרדוף 01/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראש עיר מושחת שדואג רק לעשרים. לא נותן סיכוי לצעירים ובעלי הכנסה ממוצעת לחיות בעיר . מטיל מיסוי על בעלי עסקים בלי הפסקה. מתעלל בהם בדוחות. לא נותן אפשרות לחיות בכבוד.
    סגור
  • תא זה טוקיו ודובאי
    ראובן 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    20 מיליון תיירים בשנה.יותר טובה מערי אירופה וארה"ב .תשתיות של טוקיו ברור שיהיה יקר.העירייה תותחית
    סגור