רכב

מאות אלפי נהגים בדרך למוסך: הצמיגים הללו מסכנים אתכם

ענקית הצמיגים גוד-ייר תחזיר 173,000 צמיגים בריקול לאחר לחץ של הרגולטורים בארה"ב, מה הפיצוי שתציע לסוחרים ולבעלי הרכבים?
מערכת ice | 
צמיגים (צילום פלאש 90/ נועם שוחט)
ענקית הצמיגים הבינלאומית Goodyear היום (שלישי) שהיא מבצעת ריקול ענק ל-173,000 צמיגי G159 ששימשו לרכבי פנאי מכיוון שהמשטח החיצוני עשוי להיפרד מהגלגל ולאחר שרגולטורי בטיחות רכב בארצות הברית ביקשו מהיצרן להחליף אותם.
המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים (NHTSA) של ארצות הברית פתח בחקירה ראשונית ב-2017 כדי לסקור את הטענות שהועלו בתביעה לפיהן בחלק מהצמיגים היו פגמים שגרמו לתאונות דרכים וכתוצאה מכך למוות ופציעות.
 
בפברואר ביקש המנהל מגוד-ייר להחזיר את הצמיגים והענקית הצמיגים במרץ דחתה במקור את הבקשה. גוד-ייר אמרה בהגשתה כי היא הסכימה כעת לריקול "כדי לתת מענה לחששות שחלק מהצמיגים הללו עדיין נמצאים בשוק או בשימוש".
בהצהרה ביום שלישי, החברה טענה כי "אין פגם בטיחותי" בצמיגים שהוחזרו, ואמרה כי מעטים אם בכלל נותרו על הכביש. גוד-ייר אמרה שהיא תקרא למוסכים את הצמיגים, שיוצרו לאחרונה ב-2003, "כדי לתת מענה לסיכונים שמתרחשים כאשר הצמיג משמש במצב לא מנופח או בעומס יתר" בבתי מנוע.
הסוכנות הוסיפה כי בזמן שהצמיגים לא יוצרו עוד, ב-NHTSA מאמינים "שבשל הנסיבות הייחודיות של שימוש ברכב פנאי עדיין עשויים להיות צמיגים נושאים על הכביש כיום". NHTSA אמרה שהיא קיבלה 10 תלונות צרכנים בטענה לכשלים של צמיגי Goodyear G159 על מכוניות, עם שתי תלונות על תאונה. גוד-ייר דיווחה בנפרד על 9 תביעות בטענה למוות אחד ו-13 פצועים.
NHTSA מסרה בין דאגות רבות, כמה טענות טוענות כי צמיגי Goodyear G159 לא תוכננו לכאורה לשימוש ממושך במהירויות כביש מהיר, כפי שניתן היה לחוות במהלך הפעלת בית מנוע. גוד-ייר אמרה שהסוחרים יחליפו צמיגים המותקנים על רכבי פנאי ויספקו שובר של 60 דולר עבור עלות השקילה המקצועית של ה-RV. חברת Goodyear תציע החזר של $500 עבור צמיגים שלא מותקנים על רכב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה