מדדים ומחקרים

תאונות הדרכים בישראל במגמת עלייה: ביטוח לאומי שילם מיליארדים

על פי נתוני למ"ס, נרשמה עלייה של 6.6 אחוז בתאונות עם נפגעים לעומת 2020, כאשר 364 אנשים קיפחו את חייהם בתאונות. הגברים היו מעורבים הרבה יותר בתאונות, נהגי האופנוע היו מעורבים פחות מבעבר. הבטח"ל שילם למעלה מ-5 מיליארד שקל לנפגעים

מערכת ice |  1
תאונה (צילום תאונה)
על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מנתוני תאונות דרכים עם נפגעים שאירעו בשנת 2021 עולה כי דווחו למשטרת ישראל על 11,554 תאונות דרכים עם נפגעים שסווגו בלמ"ס כת"ד מורחב, עלייה של 6.6% לעומת שנת 2020 וירידה של 8.8% לעומת 2019.
בשנת 2021 חלה עלייה במספר התאונות הקטלניות (17.5%) והקשות (16.3%), לעומת שנת 2020. יש לציין, כי בשנת 2020 ננקטו בישראל מעת לעת ועל פי הצורך, הגבלות להתגוננות מפני התפשטות נגיף הקורונה. להגבלות אלה שהובילו בין היתר לירידה בנסועה, הייתה ככל הנראה השפעה על הנתונים. 
 
גם בהשוואה לשנים קודמות, בשנת 2021 חלה עלייה במספר התאונות החמורות (קטלניות וקשות); לעומת שנת 2019 חלה עלייה של 5.3% במספר התאונות הקטלניות  ושל 3.5% במספר התאונות הקשות, , לעומת שנת 2018 חלה עלייה של 17.5% במספר התאונות הקטלניות ושל 13.8% במספר התאונות הקשות.
בשנת 2021 נהרגו בתאונות דרכים 364 בני אדם, לעומת 305 בשנת 2020. במספר ההרוגים חלה עלייה של 19.3% לעומת השנה הקודמת, ובמספר הפצועים קשה חלה עלייה של 18.6%. במספר הפצועים קל חלה עלייה של 9.8% לעומת השנה הקודמת, ובמספר הנפגעים חלה עלייה של 11.0%. גם לעומת השנים הקודמות חלה עלייה במספר ההרוגים והפצועים קשה; לעומת שנת 2019, חלה עלייה של 2.5% במספר ההרוגים ושל 2.7% במספר הפצועים קשה, לעומת שנת 2018 חלה עלייה של 15.2% במספר ההרוגים ושל 13.5% במספר הפצועים קשה.
שיעור ההרוגים ל-100 אלף תושבים בשנת 2021 הוא 3.8, לעומת 3.3 בשנת 2020, 3.9 ב-2019 ו-3.6 ב-2018. מספר ההרוגים הערבים עלה ב-9.0% (109 לעומת 100 בשנת 2020), ומספר ההרוגים היהודים עלה ב-27.7% (221 לעומת 173, בהתאמה). לעומת שנת 2019, מספר ההרוגים הערבים ירד ב-3.5% ומספר ההרוגים היהודים עלה ב-8.9%. 28.8% מהנפגעים בתאונות דרכים (29.9% מההרוגים) היו ערבים (שהם 21.1% מאוכלוסיית ישראל).
מכלל הנהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים עם נפגעים, 74.6% היו גברים ו-25.4% נשים (אחוז הנשים מכלל המורשים לנהוג בשנת 2021 עמד על 44.7%). 62.1% מההרוגים נפגעו בתאונות שאירעו בדרכים לא-עירוניות שהן רק 32.0% מכלל התאונות.
שיעור מעורבותם של אופנועים בתאונות דרכים עם נפגעים ירד ל-10.9% לעומת שנת 2020 (11.5%), והוא גדול פי 2.7 מחלקם במצבת הרכב של שנת 2021 (4.1%) וגדול פי 6.1 מחלקם בנסועה השנתית (קילומטראז') (1.8%). עד סוף שנת 2021 שולמו על ידי המוסד לביטוח לאומי כ-5.1 מיליארד שקל לנפגעי תאונות דרכים בעבודה, שאירעו בשנים 2021-2013. בשנת 2021, במספר הנפגעים בתאונות שבהן היו מעורבים אופניים חשמליים וגם בתאונות עם קורקינטים חשמליים חלה עלייה משמעותית.
בשנת 2021 נפגעו בתאונות שדווחו למשטרה שבהן היו מעורבים אופניים חשמליים, 1,643 בני אדם, עלייה של 14.8% לעומת שנת 2020 (1,431 בני אדם). בנוסף על כך, בבתי החולים אושפזו 644 פצועים בעקבות תאונות דרכים שבהן היו מעורבים אופניים חשמליים, שלא דווחו למשטרה, עלייה של 21.3% לעומת שנת 2020 (531 פצועים).
בשנת 2021 נפגעו בתאונות שדווחו למשטרה שבהן היו מעורבים קורקינטים חשמליים, 953 בני אדם, עלייה של 37.3% לעומת שנת 2020 (694 בני אדם). בנוסף על כך, בבתי החולים אושפזו 382 פצועים בעקבות תאונות דרכים שבהן היו מעורבים קורקינטים חשמליים, שלא דוּוחו למשטרה, עלייה של 46.4% לעומת שנת 2020 (261 פצועים). ​
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם זה...
    אור 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלל הערבים !!
    סגור