רכב
הכירו את המכונית הסולארית החדשה: לנסוע חודשים בלי להטעין
בדרך למהפכה בעולם התחבורה: חברת סטארט-אפ הולנדית תשיק רכב סולארי עם חמישה פאנלים סולאריים על גגו ועל מכסה המנוע. המכונית תוכל להגיע למהירות של 70 קמ"ש כשהיא מונעת מהשמש בלבד. אז איך זה עובד, ומתי זה כבר יוצא לשוק?
מהפכה בעולם התחבורה? חברת הסטארט-אפ ההולנדית Lightyear, תשיק רכב סולארי עם חמישה פאנלים סולאריים על גגו ועל מכסה המנוע. המכונית תוכל להגיע למהירות של 70 קמ"ש כשהיא מונעת מהשמש בלבד, זאת כמובן אם מזג האוויר שמשי ומאפשר לזה לקרות.
אבל הבעיה העיקרית שנתקלים בה כרגע היא שעלות הגבוהה לייצור - 250 אלף אירו עבור רכב אחד. מה שהופך אותה ללא משתלמת לקנייה, לפחות לרגע זה עד שיצליחו למצוא את הנוסחה להוזיל עלויות.
"זה מראה שזה אפשרי, זה מפגן טכנולוגי ברמה גבוהה. אבל המטרה שלנו היא להצליח להגיע לשוק המוני תוך שלוש שנים, עם מכונית בעלות של 30,000 אירו", אמר לקס הופסלוט, מנכ"ל Lightyear.
החברה אומרת שהעיצוב ה"הוליסטי" שלה מאפשר למכונית לנסוע במשך שבועות, ואפילו חודשים, ללא צורך בחיבור לשקע כדי להיטען מחדש, שכן הפאנלים הסולאריים שלה ממלאים את הסוללה החשמלית שלה בזמן שהיא נוסעת או נשארת חונה בחוץ.
בנווארה שבצפון ספרד, שם היא נוסתה, השמש נדיבה בקרניה, אך נותרת בעינה השאלה המתבקשת: מה קורה כאשר נעשה מעונן? שם נכנסת הסוללה לתמונה: "אתה יכול להשתמש בשמש בכל פעם שמזג האוויר נעים כדי לטעון את הסוללה. אז החיסרון של כוח השמש למעשה לא כל כך נורא כשיש לך סוללה מובנת במכונית", אומר פרופסור גרגורי פ. נמט מאוניברסיטת ויסקונסין.
בנווארה שבצפון ספרד, שם היא נוסתה, השמש נדיבה בקרניה, אך נותרת בעינה השאלה המתבקשת: מה קורה כאשר נעשה מעונן? שם נכנסת הסוללה לתמונה: "אתה יכול להשתמש בשמש בכל פעם שמזג האוויר נעים כדי לטעון את הסוללה. אז החיסרון של כוח השמש למעשה לא כל כך נורא כשיש לך סוללה מובנת במכונית", אומר פרופסור גרגורי פ. נמט מאוניברסיטת ויסקונסין.
עוד ב-
Lightyear אומרת כי באקלים מעונן, בהתבסס על נסיעה יומית ממוצעת של כ-35 ק"מ, המכונית שלה יכולה לנסוע עד חודשיים לפני שהיא תצטרך להתחבר לטעינה. במדינות שמשיות יותר, כמו כאן בישראל למשל, זה יכול להיות עד שבעה חודשים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(12):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
10.במחיר שלהמני 07/2022/03הגב לתגובה זו0 0אני מתדלק כל החיים בנזין ב9 שקל ונשאר עודף לנכדים ולניניםסגור
-
9.אפשר יותר מתחברים לפנלים סולריאים בהית או בעבודה ומתאינ (ל"ת)רוני 07/2022/03הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.אולי בירידה על ניוטרל תגיע ל70 קמ"ש (ל"ת)משה פרץ 07/2022/03הגב לתגובה זו1 0סגור
-
7.חברות הדלק, מגיע לכםElad 07/2022/03הגב לתגובה זו2 0העתיד יהיה קטלני עבורכם, חברות דלק יקרות (תרתי משמע)סגור
-
6.פאנל סולארי גם מתנהג כמו מראה ומסנוור נהגים.אביב 07/2022/03הגב לתגובה זו0 0זה בא ביחד עם טכנולוגיה שמונעת את זה?סגור
- טען עוד
-
ממש לא, זה מושחר.יונתן קפרסון 07/2022/04הגב לתגובה זו0 0לפני 20 שנה פאנלים סולריים עוד היו שקופים, אבל היום הכל מושחר בדיוק כמו של הדודים בבתים שלנו. זה גם יותר טוב כי צבע שחור מושך אורסגור
-
5.70 קמש לכביש ביןעירוני (ל"ת)מגניב 07/2022/02הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.תמיד רציתי לנסוע מחיפה לאילת על 70 קמש,פח 07/2022/02הגב לתגובה זו0 1ומניח שזה חישוב בלי מזגן בארץ ואגירת חוםסגור
-
3.החשבון האנרגטי לא מוסבריוסי 07/2022/02הגב לתגובה זו5 0מטר מרובע של פנל סולארי מייצר 100 - 150 וואט שטח הרכב 8 מטר מרובע בהגזמה. זה רחוק מלהספיק לטעון את ההספק הדרוש ?סגור
-
יפה זו התגובה שחיפשתיעדי 07/2022/03הגב לתגובה זו0 0וגם זה מוגבל לגג מכסה מנוע ככה שזה אפילו פחות אולי 4-5 ממ״רסגור
-
2.מדהים שאלוהים יעזור לצדקי עולםאיל 07/2022/02הגב לתגובה זו0 2גאה בכןסגור
-
1.מדינת היהודיםאד 07/2022/01הגב לתגובה זו3 0יוטל מס השמשסגור



