רכב

נוהגים מהר? המנגנון החדש ברכבים שישים לזה סוף

החל מהשבוע הבא, כל הדגמים של מכוניות שישווקו באירופה יצוידו במערכת סייען מהירות חכם, אשר תתריע לכם אם תעברו את המהירות המותרת באמצעות צפצוף או רטט של ההגה. משרד התחבורה מאשר כי גם בישראל התקנת המערכת תהיה מחייבת. אז איך זה פועל והאם אפשר לנתק אותה?
מערכת ice | 
פרארי (צילום Istock)
הסוף לנהיגה במהירות? החל מהשבוע הבא, כל הדגמים של מכוניות שישווקו באירופה יצוידו במערכת סייען מהירות חכם. משרד התחבורה מאשר כי גם בישראל התקנת המערכת תהיה מחייבת, אם כי קודם לכן היא תעבור מספר התאמות מקומיות.
על פי כללי הרגולציה האירופית, כל דגמי המכוניות החדשים שיימכרו ביבשת החל מיום רביעי הקרוב (6 ביולי 2022) יצוידו במערכת ה-ISA. אז איך זה בעצם עובד? המערכת קוראת באמצעות חיישנים שמותקנים בה את המהירות המוצגת בתמרורים (כמו במוביליי). לאחר מכן היא מתריעה בפני הנהג באמצעות צפצוף או רטט של ההגה כאשר הוא עובר את המהירות המותרת. במקביל מתאימה המערכת בעצמה את מהירות הרכב למהירות אשר מופיעה בתמרור.
 
פי האיחוד האירופי, מערכת ה-ISA "מיידעת, מזהירה ומונעת מהנהג לעבור את המהירות המותרת הקבועה בחוק באזור מסוים, כאשר המהירות המותרת נקבעת באופן אוטומטי בהתאם למגבלות המהירות שמוצגות בתמרורים בצידי הדרך. GPS משולב עם מגבלת מהירות דיגיטלית מאפשר עדכון תמידי של המהירות המותרת".
למרות זאת, מערכת ISA תופעל אוטומטית בכל תחילת נסיעה על ידי הרכב, אך אם הנהג אינו מעוניין בכך, הוא יכול להפסיק את פעולת המערכת באמצעות כניסה לתפריט הרכב או לחיצה על כפתור.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה