מדדים ומחקרים

כמה ישראלים משתמשים בטלפון בנהיגה? הנתונים המדאיגים

בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמו את תוצאותיו של סקר חברתי בו נשאלו אנשים על הרגלי הנהיגה שלהם, כאשר 26% בלבד העידו כי הם כותבים הודעות טקסט במהלך הנהיגה. אבל כמה משתמשים בטלפון ללא דיבורית?
מערכת ice |  3
שיחה בזמן נהיגה (צילום freepik)
בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמו היום (שני) את תוצאותיו של סקר חברתי חדש שנערך בנושא התנהגות הישראלים בכבישים. התוצאות, איך נאמר, לא בדיוק מעודדות לנוכח ההרגלים של הנהגים. 
מהסקר עולה כי בקרב בני 20 ומעלה, ל-76% מהציבור יש חשש כלשהו להיקלע לתאונת דרכים כהולכי רגל, כנהגים או כנוסעים. 47% סבורים שהמדינה אינה פועלת מספיק לקידום הבטיחות בדרכים. 15% מרגישים 'בטוחים מאוד' ו-46% מרגישים 'בטוחים' כהולכי רגל.
יותר משליש (37%) אינם חשים בטוחים. 12% מרגישים 'בטוחים מאוד' ו-48% מרגישים 'בטוחים' כנוסעים ברכב. מבין הרוכבים על אופנוע או קטנוע,82% אינם חשים בטוחים, 13% מרגישים 'בטוחים', 4.5% מרגישים 'בטוחים מאוד'.
בקרב הנהגים בדרכים עירוניות: 57% מהנהגים נוהגים במהירות של יותר מ-10 קמ"ש מעל למותר, 15% תמיד או לעיתים קרובות; 43% אף פעם לא. הנתונים דומים גם בדרכים לא עירוניות, שם 52% מהנהגים נוהגים במהירות של יותר מ-20 קמ"ש מעל למותר. ומה לגבי טלפון בנהיגה? ובכן, רק 26% העידו כי הם קוראים הודעות טקסט לעיתים קרובות או רחוקות בזמן נהיגה, נתון שנראה קצת נמוך מהמציאות. 
בכל הקשור לדיבור בטלפון ללא דיבורית, 2.7% מהנהגים מדברים בטלפון במהלך נהיגה ללא דיבורית לעיתים קרובות, 15% נוספים – לפעמים או לעיתים רחוקות. 81% אף פעם לא מדברים ללא דיבורית. 31% מבני 44-20 מדברים בטלפון ללא דיבורית לעיתים קרובות או רחוקות; 8% מבני 65 ומעלה.
41% נוהגים כשהם עייפים מאוד: 6% לעיתים קרובות ו-35% לפעמים או לעיתים רחוקות.
כשליש מהנהגים אינם שומרים על מרחק מהרכב שלפניהם: 6% לעיתים קרובות ו-27% לפעמים או לעיתים רחוקות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עבירות תנועה מסכנות חיים
    לייבלה 07/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בריש גלא ללא מורא בחוצפה תוך סיכונם וסיכון המישתמשים בדרך !!דוגמא מוחשית ממראית עיין כמחצית ממישתמשי מינהרות הכרמל !!ועוד רבים בכבישי חיפה !!פשןט אין אכיפה !!שלא נדבר על ביזויי רוב כללי המישתמשים בדרך!!נהיגה בקלות דעת אי ציות מוחלט לתמרורים נהיגה פראית מסכנת ומסוכנת של דו גלגלי כולל שימוש בפלאפון !
    סגור
  • 2.
    טלפון בנהיגה
    רונן 06/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים פשוט מטומטמים לא חבל על הקנס 1000 שקל שלא לדבר על 8 נקודות.רק להזכיר ש 36 נקודות זה שלילה אוטומטית 3 חודשים וגם צריך לעבור תאוריה.מה לא שמעו על אוזנייה ועל דיבורית?הרי ברור שהשוטרי תנועה מחפשים בדיוק את העברות הללו.אני קבוע עם אוזנייה וטלפון במתקן וכל השוטרים יכולים לקפוץ לי
    סגור
  • 1.
    ירושה מסיבי מה אכפת אם יש הרוגים
    נתן 06/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פצועים, פרנסה לחברה קדישא ועד לבתי חולים.
    סגור