רכב

טסלה, פורד או GM: זה מותג הרכב היקר בעולם

טסלה דיווחה על רווח נקי של 2.3 מיליארד דולר ברבעון השני שהסתיים ב-30 ביוני, עלייה של 98% בהשוואה לשנה, תוך ביצועים טובים יותר מ-GM שהרווח הנקי שלה היה 1.7 מיליארד דולר, ירידה של 40.3% ושווי השוק שלה הופך אותה למותג הרכב המוביל ולחברה השישית בגודלה בתבל
מערכת ice |  2
מניות טסלה (צילום unsplash, אינסטגרם/ אילון מאסק)
טסלה ממשיכה להגדיל עוד יותר את אחיזתה במגזר הרכב בארה"ב. רשימת הגביעים בהם זכתה יצרנית רכבי הפרימיום החשמליים ממשיכה לגדול. החברה של אילון מאסק היא קבוצת הרכב הגדולה בעולם לפי שווי שוק עם שווי שוק של למעלה מ-896 מיליארד דולר בזמן כתיבת שורות אלה. השווי של פורד הוא 57.2 מיליארד דולר ושווי השווי של GM הוא 52.1 מיליארד דולר.
הערכת השווי המטורפת הזו הופכת את טסלה לחברה השישית בעולם מאחורי אפל, ענקית הנפט Saudi Aramco, מיקרוסופט, אלפבית ואמזון. אבל אם יש כתר שאמור לשמח את המעריצים והמשקיעים שלה, זה שטסלה מרוויחה הרבה יותר כסף מיריבותיה האמריקאיות העיקריות פורד וג'נרל מוטורס.
 
רבעון שני ברציפות, טסלה הודיעה על רווח נקי גבוה מזה של מתחרותיה במישיגן, על פי דוחות הרווח שלהן. טסלה דיווחה על רווח נקי של 2.3 מיליארד דולר ברבעון השני שהסתיים ב-30 ביוני, עלייה של 98% בהשוואה לשנה, תוך ביצועים טובים יותר מ-GM שהרווח הנקי שלה היה 1.7 מיליארד דולר, ירידה של 40.3%. יצרנית הרכב מאוסטין, טקסס, אפילו הרוויחה פי שלושה יותר מאשר פורד, שדיווחה על רווח נקי של 667 מיליון דולר, עלייה של 19% בהשוואה לשנה.
הסתכלות על מרווחים לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות, או מרווח EBITDA מותאם, שהוא מדד נוסף לרווחיות, טסלה שומרת על הפסגה. מרווח ה-EBITDA המתואם שלה עמד על כ-22.4% ברבעון השני בהשוואה ל-20.8% ברבעון השני של 2021. מרווח ה-EBIT המתואם של GM - מרווח לפני ריבית ומיסים - עמד על 6.6%, במחצית משנה לשנה. מרווח ה-EBIT המתואם של פורד הוא 8.8%. בעיקרון, טסלה רווחית משמעותית מפורד ו-GM.
טסלה עושה את ההבדל בעלויות. נראה שלחברה יש שליטה טובה יותר על העלויות שלה, וזה קל כאשר אתה מוציא $0 על שיווק, בעוד היריבים מציפים את הצרכנים בפרסומות המציגות את היתרונות של הדגמים האחרונים שלהם. העלויות הכוללות של פורד עלו משנה לשנה ב-39.4% ברבעון השני.
הביצועים של טסלה מרהיבים עוד יותר מכיוון שהמשבש מייצר ומספק הרבה פחות מכוניות משתי יריבותיה. ברבעון השני, הקבוצה של מאסק ייצרה למעלה מ-258,000 כלי רכב ומסרה למעלה מ-254,000 כלי רכב ברחבי העולם. GM מסרה 582,401 כלי רכב בארה"ב בלבד, בעוד שפורד מסרה 483,688 כלי רכב חדשים ללקוחות בארה"ב.
ברבעון הראשון דיווחה טסלה על רווח נקי של 3.31 מיליארד דולר. לשם השוואה, GM רשמה רווח נקי של 2.93 מיליארד דולר באותה תקופה. פורד, מצדה, רשמה הפסד נקי של 3.1 מיליארד דולר בסך הכל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    השוואה מגוחכת
    ערן 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להשוות את טסלה לחברות בדרך לפשיטת רגל זה לא לעניין. אם כבר תשוו לפולקסווגן או טויוטה… הממ גם הם עשויות לפשוט רגל… האמת שאין אף חברת רכב דומה בכלל. אולי בסיניות אבל הן מוגבלות מראש עקב היותן נתונות לקפריזות של השלטון בסין.
    סגור
  • 1.
    מכונית העתיד (ל"ת)
    אלי 07/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור