רכב

הטבת מס לבעלי טסלה? בשורה משמחת למאות אלפי נהגים

הסנאט האמריקאי מתקדם עם רפורמת זיכוי מס לבעלי רכבי EV, טסלה תיכלל ברשימה כמו גם GM. מה אומר השינוי?
מערכת ice |  4
מניית טסלה (צילום pixabay)
הסנאט האמריקני מתכוון להתקדם עם הצעת חוק חדשה וגורפת הנוגעת להשקעות לבלימת שינויי האקלים. הצעת החוק החדשה תכלול את הרפורמה המיוחלת לזיכוי מס לרכבים חשמליים, שתחזיר את הזכאות לזיכוי המס לרכבי טסלה GM, יחד עם שינויים נוספים.
בשנה שעברה, בית הנבחרים של ארה"ב העביר את החקיקה "Build Back Better" בסך 1.9 טריליון דולר, אך מאז היא תקועה בסנאט המפולג. הצעת החוק מעניינת את קהילת רכבי החשמל מכיוון שהיא כוללת רפורמה נחוצה זמן רב בזיכוי המס הפדרלי עבור כלי רכב חשמליים.
 
למרות שמבחינה טכנית מדובר בחלק קטן מהצעת החוק הכוללת, מדובר בנקודת מחלוקת. המטרה העיקרית של הרפורמה, וזו שרוב האנשים מסכימים עליה, היא הצורך לבטל את תקרת זיכוי המס לאחר שיצרניות רכב הגיעו ל-200,000 רכבי רכב חשמליים שנמכרו, שכן היא מעמידה את יצרניות הרכב שהקדימו לדחוף את כלי הרכב החשמליים בעמדת נחיתות..
הסנאטור, שמגיע ממדינה מאוד שמרנית, הוכיח את עצמו כקשה להתמודדות בכל הנוגע ליוזמות העוסקות בשינויי אקלים, אך במהפך היום, הוא הודיע ​​כי קיבל גרסה חדשה של הצעת החוק, הנקראת כעת "חוק הפחתת האינפלציה משנת 2022".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    בזבוז כסף עצום שיוסיף לגירעון בארה"ב
    רונן 07/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אם החוק יעבור במתכונת הנוכחית טסלה תהיה המרוויחה הגדולה. לא ברור מדוע נדרשת הטבה גדולה כל כך לזמן ארוך כל כך (10 שנים) כאשר הביקוש מכפיל את עצמו מדי שנה ללא הטבות ותוך מספר שנים רוב המכוניות שימכרו יהיו חשמליות. המגוכך בהצעת החוק שהוא נותן כ3500 דולר הטבה למכוניות היברידיות עם בטריה של 7 קוטש ומעלה, ("מספיק אולי רק להאיר בפנס"). המצב בשנתיים האחרונות הוא שרק טסלה וגנרל מוטורס לא זכאים להטבה מאחר ומכרו מעל 200 אלף מכוניות חשמליות...הלובי של גנרל מוטורס עבד והינה מחזירים את ההטבה. תארו לעצמכם מה יקרה לדומיננטיות של טסלה שהיא 70% ממכירת רכבים חשמליים בארה"ב למרות שכל המתחרות שלה נהנות מהטבה של 7500 דולר כאשר עכשיו לא יהיה יתרון עצום כה למתחרות. די סביר שהביקושים לטסלה בארצות הברית ימריא עוד יותר. כמו כן יש הטבות בחוק הטבות לפריסת מערכות סולריות ומתקני אגירת אנרגיה מסוללות, בשני התחומים טסלה פעילה ובמיוחד בשוק אגירת האנרגיה שבו היא 14.6% מהשוק העולמי..כך שאם החוק יעבור טסלה תהנה גם מהטבות בתחומים האלו
    סגור
  • 3.
    גם אצלנו
    צחי 07/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נכנסת רפורמת מס חדשה, כמה שיותר מזהם ומכינוס יותר כסף על מיסוי דלק ככה יותר טוב. חשמל שמזהם פחות יקבל מיסים מיוחדים. הממשלה שלנו אומרת תזהמו כמה שתרצו לעזזל שישקף העולם העיקר תשלמו יותר מס.
    סגור
  • 2.
    ללמוד מהם
    מיקי 07/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הנה ממשלת פח ישראל תלמדו שצריך לקדם את הרכב החשמלי ולא למסות אותו חולרות
    סגור
  • 1.
    רק תרשמו שזה קורה בארה״ב…
    קואזימודו 07/2022/29
    הגב לתגובה זו
    8 0
    בארץ לא נקבל זיכוי על כלום רק שוטים ועקרבים… חוץ מזה אחלה טסלה. מת לקנות אחת.
    סגור