רכב

בעלי רכבים חשמליים: זה המס החדש בגובה אלפי שקלים

חברות רכב בינלאומיות מתריעות בפני לקוחותיהן, כי הם צפויים להידרש בקרוב לשלם מס בגובה של עד 7,500 דולר בעבור רכישת רכב חשמלי זאת בעקבות תקנות האקלים החדשות המקודמות במדינה- לפיהן רכב חשמלי שהורכב מחוץ לארה"ב לא יהיה יזכה את בעליו בהקלות מיסוי
מערכת ice | 
רכב חשמלי (צילום freepik)

"אאודי האמריקאית", "קיה קורפ" ו"פורשה" הודיעו בסוף השבוע האחרון (שישי) כי רוכשי הרכבים החשמליים שלהם בארה"ב, יאבדו את זכאותם לזיכויי מס פדרליים על רכבים ידידותיים לסביבה של עד 7,500 דולר, ברגע שהנשיא ג'ו ביידן יחתום על תקנות הקלים החדשות אותם שצפיות לעבור בחקיקה בקונגרס האמריקאי. כך עולה מדיווח ב"רויטרס".

לפי הפרסום, הצעת החוק עליה חתום נשיא ארה"ב ג'ו ביידן,  הופכת כל רכב חשמלי שהורכב מחוץ לצפון אמריקה ללא זכאי לזיכוי מס, מה שהביא לביקורת מצד האיחוד האירופי, דרום קוריאה ויצרניות רכב רבות.


עוד צויין בדיווח כי חברת "קיה" אמרה במכתב לסוחרים שלה בארה"ב כי המשמעות של הצעת החוק היא שכל רכבי ה-EV והפלאג-אין שלה לא יהיו זכאים עוד לזיכוי מס ברגע שהחשבון ייחתם, אלא אם כן ללקוחות יש חוזים מחייבים בכתב.


החברה אף קראה לסוחרים לפנות ללקוחות ברשימות המתנה להתקשרות בחוזים לפני שתעבור סופית הצעת החוק. המכתב, שהחברה אישרה ביום שישי, כינה את "השינוי הפתאומי" במדיניות מס EV "מפריע מאוד לעסק שלנו ולמרבה הצער עבור הלקוחות שלנו".


"פורשה" שבבעלות "פולקסווגן" הוסיפה כי גם כי רוכשי רכבי ה-Taycan החשמליים והפלאג-אין היברידיים מסוג "קאיין "ו"פנאמרה" יאבדו מיד את הזכאות לאחר החתימה על החקיקה.

הברית לחדשנות רכב, קבוצת סחר המייצגת את "פולקסווגן", "ג'נרל מוטורס","טויטה" ו"פורד" אמרה בשבוע שעבר שהחוק יביא לכך שכ-70% מהרכבים ההיברדיים והחשמליים בארה"ב לא יהיו זכאים להטבות המס, למרכבים ידידותיים לסביבה.

 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה