רכב

מהפכה בתחבורה הציבורית: האם הישראלים זרקו את הרב-קו?

משרד התחבורה מפרסם את תוצאות הרפורמה בתחבורה הציבורית בקיץ האחרון. מה מספר הישראלים שוויתרו על הרב-קו ועברו לשלם באפליקציות?
יאיר מור | 
אוטובוס דן\למצולמים אין קשר לכתבה (צילום פלאש 90)
חודשיים לאחר רפורמת הענק בתשלום על נסיעות בתחברוה הציבורית, היום (שלישי) פרסם משרד התחבורה נתונים ראשוניים על אימוץ אמצעי התשלום החדשים על ידי הציבור בישראל.
לפי נתוני משרד התחבורה, נכון לספטמבר 2022 11.6% מהנסיעות בתחבורה הציבורית בישראל שולמו באמצעות האפליקציות המאפשרות תיקוף של הנסיעה בסמארטפון; מדובר ביותר מהכפלה של מספר התיקופים שהתבצעו באמצעות אפליקציות בפברואר האחרון, חצי שנה לפני הרפורמה החדשה.
 
המשרד חשף גם כי הרוב המוחלט של התיקופים -6.7% מכלל התיקופים, ויותר ממחצית מהתיקופים בסמארטפון - התבצעו באמצעות הפתרון של מוביט (שבבעלות אינטל) ופנגו, בעוד 2.8% מהתיקופים נעשו באמצעות האפליקציה הייעודית של צה"ל לחיילים, "זוזו", ו-2.1% התבצעו באמצעות הפתרון של הופאון וסלו (לשעבר סלופארק), "רב-פס".
כמובן, רובו המוחלט של הציבור טרם עבר לשלם על נסיעות באמצעות הסמארטפון, ועדיין משתמש בכרטיסי הרב קו. הכרטיס הירוק שימש לתיקוף 88.4% מהנסיעות בתחבורה הציבורית בחודשיים הקודמים. עם זאת, בקרב חיילים השיעור גבוה בהרבה, כאשר 70% מהנסיעות של משרתי צה"ל באוטובוסים ורכבות תוקפו באמצעות האפליקציה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה