רכב

המוסכים עולים להתקפה: "הענף בדרך להחרבה, המבוטחים ייפגעו אנושות"

בכנס איגוד המוסכים שנערך בסוף השבוע  האחרון באילת התאספו חברי איגוד המוסכים וציינו 80 שנה לאיגוד. ראש האיגוד הצהיר בכנס במושב המרכזי כי: "ישנה קואליציה נגד מהלכים לטובת חברות הביטוח וייבואני הרכב, מהלכים שיביאו להחרבת ענף המוסכים ופגיעה אנושה במבוטחים"
 
מערכת ice | 
תיקון רכבים במוסך (צילום unsplash)
בסוף השבוע האחרון באילת נערך כנס איגוד המוסכים לכבוד 80 שנה לקיום האיגוד. בכנס נערכו מושבים שונים בהשתתפות שרים וחברי כנסת, בכירים מהמגזר העסקי והתעשיות המתקדמות ונציגים ממשרדי הממשלה השונים כדי לדון בהגברת התחרותיות בענף ומניעת השתלטות גורמים אינטרסנטיים על ענף תיקוני הרכב בישראל. 
במושב המרכזי "התארגנות קואליציה להגברת התחרות בענף" השתתפו: רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים, אריה אשד, מנכ"ל האיגוד, אבנר פלור, סמנכ"ל משרד התחבורה, חה"כ ולדימיר בליאק, יו"ר השדולה למען העצמאיים, יהודה יגן, יו"ר ענף הרכב-איגוד השמאים, וויסם איוב, המפקח הארצי מטעם משרד הכלכלה על מקצועות הרכב ואורי מימן, מנכ"ל מ.ר.מ. 
 
בפאנל דנו בחסמים לתחרות הוגנת בענף, בהם שליטת חברות הביטוח בשוק והיעדר המידע והשקיפות שניתן לבעלי המוסכים בעקבות חסימת ידע מצד ייבואני הרכב. רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים, טען: "הרשות להגנת הצרכן מגנה על חברות הביטוח ולא על הצרכני. חברות הביטוח שולחות היום את הצרכנים לכמה שפחות מוסכים. ברגע שאדם קונה פוליסה הוא למעשה יכול לקבל שירות רק מכ- 50 מוסכים בפריסה ארצית, בעוד שיש למעלה מ- 1,800 מוסכים בישראל. בכוח ובאלימות, על חשבון הלקוחות, חברות הביטוח עובדות עם 50 מוסכים בלבד. הדבר הזה יוביל לסגירה של מוסכים רבים  בכל הארץ".
יהודה יגן, יו"ר ענף הרכב-איגוד השמאים בהתייחסות למצב הנוכחי קרא לפרק את רשימות השמאים ואמר: "למעשה קיימת תעשייה כפולה ומכופלת, "מתחת לשולחן". היבואנים שמייבאים יבוא מקביל מתיישרים מול היבואנים הרשמיים ואנחנו נאלצים להעתיק את החשבון הזה בלי שיקול דעת. אם לא תהיה תחרות ואכיפה של משרד התחבורה לפי החוק מ- 2016 אנחנו נהיה בבעיה. יש לפרק את רשימות השמאים ולתת מענה לצרכן במהירות האפשרית".
כאמור, בפאנל דנו רבות על חסימת המידע לציבור המוסכים מצד היבואנים. על כך אמר אבנר פלור, סמנכ"ל המשרד התחבורה: "אם רוצים ליצור תחרות הוגנות, חשוב שלמוסך הפרטי יהיה את כל המידע שיש ליבואן הראשי. המידע הזה היום לא נגיש ולא ניתן לקבל אותו. יש צוות עבודה שמטפל בזה. אנחנו מנסים למצוא את החסמים והפערים ולטפל בהם"

וויסם איוב, המפקח הארצי מטעם משרד הכלכלה על מקצועות הרכב הוסיף: "אנחנו נתקלים בכך בהכשרות. אין לנו את המידע לתת לתלמידים כדי שהם יהיו מוכנים לטיפול ברכבים החדשים. יש שיתוף פעולה עם איגוד יבואני הרכב, משרד הכלכלה ומשרד התחבורה בעניין. אנחנו מנסים כמה שיותר להנגיש את המידע וליצור רשת שתאפשר לתלמיד ללמוד את החומר הזה לבד ולהתפתח עצמאית. כל עוד אין את המידע היכולות והכישורים לא יעזרו לו". 
במסגרת הכנס נערך מושב נוסף –  מושב משבר הידיים העובדות, שבמסגרתו השתתפו שרת החינוך לשעבר ד"ר יפעת שאשא ביטון, יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, יפעת רייטן מרום, עו"ד רועי כהן, קרין מאיר רובינשטיין מנכ"לית ונשיאת IATI סמנכ"ל בכיר תנועה משרד התחבורה אינג' אבנר פלור ומנכ"ל איגוד המוסכים אריה אשד.

קרדיט: מרסלו וישניה
שרת החינוך היוצאת ד"ר יפעת שאשא ביטון, אמרה כי: "האיגוד הוא בעל חשיבות עצומה לקידום החינוך הטכנולוגי במערכת החינוך. אחד האתגרים שלנו הוא לפצח את נושא הדעות הקדומות סביב החינוך הטכנולוגי. אני יודעת כמה שוק המוסכים משווע לידיים עובדות. חלק ממשבר הידיים העובדות הוא הטעויות של הקורונה וההוצאה של העובדים לחלת. אמרנו שתהיה פה תעשייה של שחור ואנשים יחמקו מעבודה סדירה, והינה אנחנו כמעט בלי אבטלה אבל איפה העובדים". 
סמנכ"ל בכיר תנועה משרד התחבורה אינג' אבנר פלור: "הבעיה של מחסור בידיים עובדות הוא בכל תחום בענף התחבורה. הבעיה  בחינוך הטכנולוגי שתחום התחבורה לא היה אטרקטיבי במהלך השנים. אנחנו בתקופה מורכבת של מעבר לדור טכנולוגי חדש בתחום הרכב. אנחנו מנסים להחיות את החינוך הטכנולוגי, עשינו המון מהלכים בנושאי ההסמכה במקצועות הקשורים לעולם למוסכים".
יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אפרת רייטן אמרה כי: "ועדת העבודה והרווחה עבדה השנה בתחומים שלא נגעו בהם שנים. היוזמות של הכשרת העובדים היו תקועות גם בגלל המערכת הפוליטית שכל הזמן נעצרת. בסופו של יום אין כמו שיתוף הציבור והארגונים. כל השנה נלחמתי מול האוצר. האוצר חושב שכל האמת אצלו אבל צריך לשמוע את הארגונים. כאן נמצאים הפתרונות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה