רכב

האיחוד האירופי התריע, יצרניות הרכב בבעיה: המהפכה החשמלית בסכנה?

האם שנת המהפך בסכנה? מרבית יצרניות הרכב הודו כי הן לא יצליחו להגיע ליעד של ייצור נרחב של מכוניות חשמליות עד שנת 2030. היצרניות פרסמו כי הן רחוקות מהשגת חומרי הגלם לקראת האיסור המוחלט למכור מכוניות מזהמות באירופה בשנת 2035
מערכת ice | 
רכב חשמלי (צילום freepik)
שנת 2035 אמורה להיות שנת המפנה במדינות האיחוד האירופי כאשר החל מהשנה הזו תאסר מכירת מכוניות מזהמות בשטחי האיחוד. מחקר חדש של ארגון T&E, חושף כי חלק גדול מיצרני הרכב המשווקים מכוניות באירופה מודים כי לא יצליחו להגיע לייצור נרחב של מכוניות חשמליות בשנת 2030. כאמור, היעד שהציבו חברות הרכב בא בעקבות ההחלטה של האיחוד לאסור בשנת 2035 מכירת מכוניות מזהמות.
על מנת לבצע את המעבר לייצור המוני של כלי רכב חשמליים, חברות הרכב צריכים לייצר סוללות הכוללות ליתיום, קובאלט, גרפיט, ניקל וחומרי גלם נוספים. בנוסף, יצרני הרכב מחוייבים לוודא שכריית המחצבים אינה מתבצעת בתנאים שאינם הומאניים.
 
לפי נתוני המחקר, מתוך כל יצרני הרכב המשווקים מכוניות באירופה, באופן לא מפתיע, רק טסלה ו-BYD יש כעת מספיק חוזים להשגת קובאלט, ליתיום וניקל שיידרשו למעבר לייצור מלא ורחב היקף של רכב חשמלי בעוד שש שנים בלבד, כאשר יתר יצרני הרכב רחוקים מאוד מהשגת חומרי הגלם הללו.
לפי נתוני הארגון ליונדאי-קיה יש כעת יכולת להשיג 16.6% מהיקף חומרי הגלם שידרש כדי לעבור ליצור רחב היקף של רכב חשמלי ב-2030. לב.מ.וו יש יכולת כעת להשיג 18.3% מהיקף חומרי הגלם הנדרשים. לטויוטה יש 30% מההיקף הנדרש, למרצדס בנץ יש 26% ולרנו יש 46%.
מתוך כל יצרני הרכב שנסקרו, מפורד ועד טויוטה, רנו, וולוו, ב.מ.וו ואחרים רק לשישה יצרני רכב המשווקים מכוניות באירופה (טסלה, BYD, פולקסווגן, פורד, רנו וסטלאנטיס) יש חוזים ארוכי טווח לאספקת שלושת המתכות אך כאמור חוץ מ BYD וטסלה מדובר בחוזים שאינם מספיקים לאספקת מתכות לייצור הסוללות בשנת 2030 ברמה שתאפשר מעבר נרחב לייצור רכב חשמלי.
הממצאים הנ"ל רק ממחישים את העובדה עד כמה יצרני הרכב האירופיים לא נכנסו בזמן לשוק הרכבים החשמליים בזמן שיצרניות הרכב הסיניות נכנסו בזמן לשוק ורק הרוויחו מכך. לכן, כעת מסתמן שעל מנת לעמוד ביעד שהוצב יהיה עליהן לרכוש בטריות ומשאבים מהחברות הסיניות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה