רכב

מהפכה בתחבורה הציבורית בישראל: זה מה שיקרה במאות אוטובוסים

סייברוואן הודיעה כי חתמה על הסכם עם אגד הסעים, להתקנת 300 מערכות סייברוואן בכל צי האוטובוסים שלו. אז מה בדיוק עושות אותן מערכות מצילות חיים ואיזה חברות כבר עברו להשתמש בהן?
מערכת ice |  20
תחבורה ציבורית (צילום shutterstock)
סייברוואן הודיעה היום (שני) כי חתמה על הסכם עם אגד הסעים, לקוח חדש של החברה, להתקנת 300 מערכות סייברוואן בכל צי האוטובוסים שלו. בחודש הקרוב יותקנו באוטובוסים של אגד הסעים 80 מערכות, ולאחר מכן צפויות להיות מותקנות 220 מערכות נוספות.
אגד הסעים, המפעילה את צי אוטובוסי התיירים הגדול בישראל, היא חברת בת של אגד תחבורה, חברת האוטובוסים הגדולה בישראל. אוטובוסי אגד מהווים חלק מהותי ממערך התחבורה הציבורית בישראל, ומספקים למיליוני נוסעים בשנה את הצורך החיוני בניידות. 
 
חברת סייברוואן הוקמה כדי להציל חיים ולהפחית את תאונות הדרכים. החברה פיתחה שני פתרונות ייחודיים: מערכת ה-Driver Distraction Prevention System) DDPS) לזיהוי וחסימה של אפליקציות מסיחות דעת ומסכנות חיים בסמארטפון בזמן נהיגה. מערכת לזיהוי משתמשי דרך פגיעים (VRU) המבוססת על דור 2 של מערכת סייברוואן.
מערכת ה-DDPS מזהה את הטלפון של הנהג, ועם תחילת הנהיגה היא חוסמת גישה לכל האפליקציות שעלולות לגרום להיסח דעת הנהג כגון – ווטסאפ, הודעות SMS, מייליים, התראות מאתרי חדשות וכו' – אותן הנהג יקבל עם סיום הנהיגה. מי ששולח הודעות ווטסאפ לנהג המוגן במערכת ה-DDPS יקבל מענה אוטומטי כי הנהג נמצא כעת בנהיגה והוא מוזמן להתקשר. 
המערכת של סייברוואן (צילום: איציק בירן)
כך נוצרת עבור הנהג סביבת נהיגה בטוחה מהסח דעת סלולרי ומהלחץ התמידי לבדוק התראות נכנסות. שווקי היעד העיקריים של סייברוואן כוללים ציי רכב מסחריים ופרטיים המעוניינים לצמצם נזקים פוטנציאליים ולחתוך בעלויות תפעוליות, יצרני רכב המעוניינים לשלב פתרונות בטיחות ברכביהם בנוסף לחברות ביטוח וליסינג עם דגש על השוק הישראלי, האירופאי והאמריקאי.
עד היום בישראל הותקנו מערכות סייברוואן בעשרות חברות במשק מהמגזר הפרטי והציבורי וביניהן: תנובה, שטראוס, אסם-Nestle, חברת החשמל, ועוד. המערכת מותאמת גם לאוטובוסים והיא הותקנה בין היתר באוטובוסים של חברת אלקטרה אפיקים ואוטובוסים להסעות תלמידים של מועצות אזוריות רבות, כמו גם ב-300 אוטובוסים של חברת בון טור. 
מערכת ה-VRU מזהה משתמשי דרך פגיעים: הולכי רגל, רוכבי קורקינטים, אופניים חשמליים, קטנועים ואופנועים, על פי האותות סלולריים של המשתמשים ומתריעה על כך בפני הנהג. יתרונה של המערכת הוא שהיא פועלת גם ללא טווח ראיה ישיר בין הרכב להולך הרגל ואיננה תלויה בתנאי מזג אוויר או תאורה כמו המערכות מבוססות המכ"מ המותקנות כיום ברכבים. המערכת נמצאת כעת בשלבי פיתוח והשלימה מהלך של בדיקת התכנות עם  אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם.
אורי גלבוע (צילום: איציק בירן)
אורי גלבוע, מנכ"ל סייברוואן, אמר: "אנו גאים מאוד בשיתוף הפעולה עם אגד הסעים. זוהי הזמנה שנייה ומשמעותית, תוך זמן קצר, בסגמנט אוטובוסי התיירים, והיא מחזקת עוד יותר את נוכחותה של SaverOne בתחום מרכזי זה. אין ספק שזוהי הוכחה חזקה לחשיבות האסטרטגית של הפתרון שלנו בשיפור הבטיחות בדרכים,ואינדיקציה ברורה להכרה ולאמון הגובר ביכולתה של SaverOne לטפל בהיסח דעת סלולרי של הנהג. אנו מרוצים מאוד מהחתימה של הלקוח החדש ומהתפקיד ארוך הטווח שהוא ממלא בצמיחת החברה".
סעדי מוהנד חמודי, סמנכ"ל תפעול ותנועה באגד הסעים: "ביטחון הנוסעים והנהגים שלנו היא בראש סדר העדיפויות של אגד הסעים. אנו מאמינים כי מערכת SaverOne מפחיתה את הסיכוי של הנהגים שלנו להיות מוסחים אפילו לרגע על ידי הטלפון שלהם, שהוא כידוע גורם מרכזי לתאונות דרכים. שילוב המערכות של סייברוואן בצי של אגד הסעיםמהווה עדות למחויבות שלנו להציב את סטנדרט הבטיחות הגבוה ביותר בשוק כיום ולשפר את הבטיחות בדרכים עבור כלל משתמשי הדרך".
תגובות לכתבה(20):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    ?
    א 02/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי כל זה פשוט יעלה מכירות של טלפונים כי נהגים יקחו איתם 2 . כמו כן כל המערכות האלה הם ההסחת דעת הכי גדולה. נהגים צריכים לנוח כמו שצריך. זה הדבר שהכי משפיע על בטיחות... .
    סגור
  • 16.
    אבל במה זה יעזור
    עדי 02/2024/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם הפקחים והנהגים ימשיכו להיות ש7מ1טות?
    סגור
  • 15.
    אוטובוסים משוכללים
    רונה 02/2024/07
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לפני שיציידו את האוטובוסים בשלל ציוד ומכשירים. חדשים ויקרים ומרהיבי עין שיבדוק הסופר בוס את ההידרדרות שחלה בו ברמת השירות . , נהגים חולפים בתחנות כאילו אין אלוהים לא עוצרים. ממהרים. לא מכירים כלל רחובות ותחנות. חסרי ידע והשכלה לחלוטין .מצפצפים לטור המכוניות שלפניהם כדי שיפנו להם מקום כשאין לכך צאנס. כי יש קו לבן שאיננו מרשה לזוז ולפנות מקום לעקיפה. כשמעירים להם אומרים בגיחוך ״: לכם יש זמן . לנו שנוהגים באוטובוס אין זמן צריך להספיק. ״מי משגיח עליהם ? מי שם אותם על ההגה?
    סגור
  • 14.
    אוטובוסים מסוכנים
    ויוה 02/2024/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סכנת נפשות לעמוד ואפילו לשניהם בכול האוטובוסים בישראל. נהגים נוסעים בפראות ועוצרים בלי רגש ויגיע יוםנוסעים רבים פשוט נופלים.
    סגור
  • 13.
    רק נשאר למצוא נהגים "נורמליים" שלא חושבים שהם ב gta (ל"ת)
    נהג 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    תשובה
    רפאל 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקבחל הודעות לא אבל להתקשר כן?
    סגור
  • 11.
    שוקי ולא שווקי
    ריקי 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בריבוי - שווקים , בסמיכות - שוקי
    סגור
  • 10.
    חשבתי שאוסרים על דן אוטובוסים דיזל (ל"ת)
    דן 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    למה זה נראה כמו נפוטיזם ולא רווחת הציבור (ל"ת)
    מישהי 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 8.
    חמשים אחוז ויותר האוטובוסים נוסעים ריקים ומפרעים לתנועה
    אפי 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 3
    חמשים אחוז ויותר האוטובוסים נוסעים ריקים ומפרעים לתנועה
    סגור
  • 7.
    קלוקלת
    אורח 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עד שכל המערך בתוך אגד הניהול ההנהלה הקומבינות ךא יעלמו מהעולם אגד תמשיך בתחתית של התחתית וכל אשר טכנולגיה שווה לפח
    סגור
  • 6.
    חוק מצחיק אז לנהגים החכמים יהיה 2 טלפונים מה עשיתם בזה (ל"ת)
    חחח 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 5.
    במקום שהנהג פשוט יכבה את הטלפון? (ל"ת)
    אפרת 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • אבל אז זה לא הייטק
    יאיא 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואי אפשר להעביר כספים למקורבים במכרזים תפורים
    סגור
  • 4.
    ומה אם נהגים לא יסכימו?
    שאלה 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סתם לצורך העניין, אני נהג, וקרוב משפחה במצב חירום מנסה להשיג אותי (הודעת sos, שיחת וידאו בווצאפ, וכו') מה יקרה במצבים כאילו.. זה יסנן? נשמע הגיוני לא להיות זמינים במצבי חירום? זה מה שיגרום למאות נהגים וכמובן מותני שירות מסחרי לעזוב את המקצוע.
    סגור
  • 3.
    טוב מאוד ומה עם שאר האוטובוסים ??...
    שיפרה 02/2024/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רצוי וכדאי שהמחיר למערכת כזו יתאים לכלנ נהג לצעירים ולמבוגרים כאחד לכל אחד והסיבות שלו.
    סגור
  • 2.
    דיל קומבינה האפליקציה הכי מיותרת בהיסטוריה (ל"ת)
    אלון 02/2024/05
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 1.
    יפה
    יהודי 02/2024/05
    הגב לתגובה זו
    4 3
    רק תגידו ותזהירו את הנהגים שידברו פחות כי החוק אוסר לדבר הפלאפון והנהגים מדברים חופשי וזה מתכון לתאונה אנא הזהירו את הנהגים לא לדבר בסלולרי בזמן נהיגה
    סגור
  • לדבר מותר מה אתה מגזים אם יש אוזניה אחת מותר אל תמציא ח (ל"ת)
    חחח 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • שיחות בשעות העבודה
    תל אביבית 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    למה מותר לנהג אוטובוס לדבר בטלפון בכלל? נהיגה ושמירה על בטחון הנוסעים זה העבודה שלו. הנהגים מדברים בטלפון ובכלל לא שמים לב למה שקורה באוטובוס ומחוצה לו. מסוכן מאוד.
    סגור