משפחת מירילשוילי: מנדל"ן בברית המועצות לבעלות על ערוץ 14

בהובלת האב, מיכאל, החלה המשפחה את דרכה בעסקי הנדל"ן בברית המועצות, ובהדרגה התפתחה לתחומים נוספים. הבן יצחק התעשר בזכות אקזיט ברשת חברתית רוסית והוא בעל השליטה בערוץ 14. מי אתם מיכאל ויצחק מירילשוילי?
מערכת ice |  4
יצחק מירילשוילי (צילום ויקיפדיה/ Ronen Goldman)
משפחת מירישלוילי היא משפחת ישראלית-גאורגית, שבעבר התגוררה בברית המועצות,  ובהמשך עלתה לישראל. עסקיה מתפרסים על מגוון רחב של תחומים – ובהם נדל"ן, הייטק, אנרגיה, תשתיות, יהלומים ותקשורת. שוויה של משפחת מירילשוילי (נכון ל-2022) מוערך בלמעלה מ-3 מיליארד דולרים.
הדור הראשון
ד"ר מיכאל מירילשוילי, אב המשפחה ורופא ילדים במקצועו, נולד ב-1960 בגאורגיה, שהייתה אז חלק מברית המועצות הקומוניסטית. בהדרגה השתלב בעסק המשפחתי, שהתמקד בשנות ה-90 בתחום הנדל"ן, והרחיב את פעילותה גם מעבר לתחומי ברית המועצות. בתקופת ההפרטות הגדולות בברית המועצות, שהתרחשו עם קריסת הקומוניזם, רכשה המשפחה בתי מלון, בתי קזינו ומרכזי תרבות גדולים – וצברה הון. ב-1995 עלתה המשפחה לישראל. 
לצד הנדונדיה מעסקי המשפחה בברית המועצות, בשליטת משפחת מירילשוילי מגוון חברות שהוקמו בארץ. מדובר בין היתר על כיתעים ניהול נדל"ן; באר יצחק אנרגיה – המתמחה באנרגיה חדשה; ווטרפילד – העוסקת בתחום החקלאות העירונית; ווטרג'ן – המתמקדת בתחום הטכנולוגיה הירוקה; חברת הגיימינג פלאריום גלובל; וחברת חושן ארגמן הפועלת בתחום היהלומים. 
מיכאל מירילשוילי ידוע גם כפילנתרופ. כך למשל, לאחר אסון הכרמל היה מתורמי רכבי כיבוי למכבי האש; הוא חכר מטוס עבור צוותי רופאה ישראלים שהוטסו לטפל בנפגי פיגוע הטרור בעיר בורגס בבולגריה ב-2012. בנוסף תרם לעמותת מגדל אור של הרב יצחק דוד גרוסמן, המעניקה מסגרת חינוכית לילדים ובני נוער בסיכון.  
הדור השני
יצחק (סלבה), בנו של מיכאל, נולד ב-1984, בעיר סנט פטרסבורג שברוסיה. הוא בעל תואר בכלכלה מטעם טאפאס – אוניברסיטה אמריקאית פרטית השוכנת במדינת מסצ'וסטס.
יצחק, הוא הוא ממייסדי הרשת החברתית הפופולרית ברוסיה וי קונטקטה (VKontakte), שהוקמה ב-2006. שבע שנים מאוחר יותר הוא ביצע אקזיט, כשמכר את אחזקותיו תמורת למעלה ממיליארד דולרים – מהלך שהפך אותו לאחד האישים העשירים בישראל. אקזיט אחר של יצחק מירילשוילי, טמון בממכירת חברת פלאריום גלובל בכחצי מיליארד דולרים. מירילשוילי הבן הוא גם בעל השליטה בחברת הנדל"ן הציבורית רוטשטיין ובעל אחזקות בתחנת הכוח IPM. בקיץ 2013 קבוצה בראשותו זכתה במכרז להפעלת ערוץ 20. ב-28 בנובמבר 2021 עבר ערוץ 20 לאפיק 14, ושינה את שמו ל"עכשיו 14". מירישוילי הוא גם מבעלי תחנת הרדיו קול חי.
בדומה לאביו, גם יצחק מירילשוילי, תורם לאורך השנים, בין היתר לגופים המזוהים עם חסידות חב"ד ועם הציונות הדתית. הוא נשוי ואב לשניים ומתגורר בהרצליה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    דין רודף
    לוציפר 12/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משפחת בני עוולה ארורים. שיקברו חיים. באו לישראל כדי לעשות רע. מושחתים. עבריינים. בני מוות.
    סגור
  • 3.
    ימח שמו וזיכרו מעל פני האדמה
    שמאלן 04/2023/15
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אמן ואמן
    סגור
  • 2.
    3 מיליארד ולא יכולים לכסות חוב של ערוץ14 לרשות השנייה ? (ל"ת)
    פרסי 01/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 1.
    תתרחקו מכל מה שקשור אליהם, משפחה של מושחתים עד העצם.. נ
    יהודה 12/2021/09
    הגב לתגובה זו
    2 5
    תתרחקו מכל מה שקשור אליהם, משפחה של מושחתים עד העצם.. נחקרו בפרשת השחיתות של דרעי ורכשו את הזיכיון בערוץ 20 שמפסיד עשרות מליוני שקלים בשנה רק כדי לשרת את הליכוד ולהתקרב לשלטון (היוצא למזלנו)...
    סגור