האחים איתי, אייל ורועי מילרד: האחים המתכנתים שהקימו את איירון סורס

הם חוו את עולם הגיימינג מילדותם, הקימו את איירון סורס, ששווה כיום מיליארדי דולרים – ועל הדרך ביצעו גם אקזיט מרשים. מי הם, האחים איתי, אייל ורועי מילרד?
מערכת ice | 
הנהלת איירונסורס (צילום אדם פרימר)
האחים איתי, אייל  ורועי מילרד הם אנשי עסקים ומתכנתים ישראלים. יחד הקימו השלושה (לצד תומר בר זאב) את איירון סורס (ironSource)  חברה לתוכן דיגיטלי שמפתחת כלים למוניטיזציה ולפרסום למפתחי אפליקציות, מפתחי תוכנה, ספקי מכשירים ניידים ויצרני מכשירים. נכון לאפריל 2022, נסחרת החברה בבורסה בניו יורק על פי שווי של כארבעה מיליארד דולרים.
ביוגרפיה עסקית
האחים מילרד גדלו בירושלים לשני הורים עיוורים. אביהם, דב, היה מתכנת מחשבים ברשות המסים, ואימם, מזל, מתכננת בסיסי נתונים בממשרד העבודה והרווחה. כאשר הגיעו לארץ המחשבים האישיים יחד עם משחקי הווידאו, והאחים ביקשו לשחק בהם, העמיד האב תנאי בסיסי: עליכם לתכנת את המשחקים שאתם רוצים לשחק. 
כך החלו שלושת האחים לגלות את עולם התכנות, ודי מהר הסתבר שהגנים המשפחתיים חלחלו גם לדור הצעיר. לאחר שאת שנותיהם הראשונות בשוק העבודה, העבירו האחים מילרד בנפרד ועבדו בחברות שונות, בשנת 2008, איחדה השלישייה כוחות, כאשר תומר בר זאב גייס אותם להקים יחד איתו חברה חדשה: פוקס טאב, שבשנים הבאות תהפוך לאיירון סורס.
בראשית דרכה התמקדה החברה בפיתוחו של תוסף לדפדפן פיירפוקס בשם Foxtab, אשר נועד להאיץ את קצב הגלישה ולאפשר מעבר תלת־ממדי בין הלשוניות. לאחר הפיתוח, גילו האחים שאתגר משמעותי לא פחות טמון בהפצת התוסף והנעת מיליוני משתמשים בעולם להוריד אותו. לשם כך פיתחה החברה את מוצר הליבה InstallCore תוכנה שנועדה להתקין את התוסף. במקביל, התחילו החברה להציע את InstallCore גם לחברות נוספות שביקשו להפיץ ולהתקין תוכנות אחרות.
זמן קצר לאחר הקמת החברה, היא מוזגה עם חברת וולנט, בצעד שיוביל להקמת איירון סורס. מהלך זה גם סימן את הדרך למיזוגים נוספים. נקודת ציון משמעותית בתולדות החברה התרחשה ב-2015 עם רכישת הסטארט-אפ ישראלי סופרסוניק, בעסקה שנעה סביב 150 מיליון דולר, ובעקבותיה ביססה איירון סורס את פעילותה בתחום המובייל.
בראשית 2021 הודיעה איירון סורס על מיזוג עם חברת ספאק של קרן ההשקעות תומא בראבו. בהסכם בין הצדדים נקבע כי מייסד הקרן, אורלנדו בראבו, ישקיע 2.3 מיליארד דולרים בחברה – מהלך שהוליד אקזיט מרשים של 1.5 מיליארד דולרים לבעלי המניות. לאחר השלמת המיזוג מחזיק כל אחד מהאחים מילרד ב־5.9%, זאת בנוסף ל־114 מיליון דולר שהוא ירוויח מהאקזיט. במרץ אותה שנה החלה החברה להיסחר בוול סטריט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה