מיטשל גולדהאר: הטייקון הקנדי שקנה את מכבי תל־אביב

מהקמת רשת משגשגת של מרכזי קניות בקנדה ועד בעלות על מועדון הכדורגל של מכבי תל־אביב. מי אתה מיטש גולדהאר?

מערכת ice | 
מיטש גולדהאר (צילום פלאש 90)
מיטשל (מיטש) גולדהאר, יליד 1962, הוא איש עסקים ומיליארדר יהודי-קנדי. בבעלותו רשת מרכזי הקניות סמארטס סנטרס (SmartCentres) בקנדה, כשבישראל הוא מזוהה בעיקר כבעליו של מועדון הכדורגל מכבי תל־אביב. הונו של גולדהאר, נכון לאפריל 2023 (לפי המגזין פורבס), עומד על סכום של כ-2.5 מיליארד דולרים.
ביוגרפיה עסקית
גולדהאר נולד בעיר טורונטו שבקנדה למשפחה ממעמד הביניים, אימו היא ניצולת שואה. הוא מספר על עצמו שמגיל צעיר ידע שיהפוך לאיש עסקים, כשאת ההשראה שאב מסיפורי המסעות מעבר לים ששמע מאביו.
עם סיום לימודיו האקדמיים בחוג למדע המדינה באוניברסיטת טורונטו, נכנס גולדהאר לתחום העסקים. ב-1994 פתח את רשת מרכזי הקניות פירסטפרו שופינג סנטרס. הרשת הייתה הראשונה להשיק חנות של וולמארט בקנדה, בבארי שבאונטריו – במה שהיה רק אקורד פתיחה של יותר מ-70 חנויות של וולמארט בסניפי הרשת השונים. ב-1996 הסב גולדהאר את שם הרשת לסמארטס סנטרס, והחל לפתוח עם קניונים לאורכה ולרוחבה של קנדה. היום הרשת שסימלה המסחרי הוא פינגווינים הנושאים סלי קניות, היא אכסניה פופולרית כמעט לכל צרכן קנדי.
לצד פעילותו העסקית, שומר גולדהאר על קשר חם גם עם האקדמיה, כמרצה לתכנון עירוני ולנדל"ן באוניברסיטת טורונטו, בה כאמור למד כסטודנט.
צהוב עולה
בקיץ 2009 הפך גולדהאר לשם מוכר גם לכל חובב כדורגל ישראלי, בעקבות רכישת מועדון הכדורגל של מכבי תל־אביב. מאז במשך יותר מעשור הוא משקיע סכומי כסף נכבדים בקבוצה הבוגרים ובמחלקת הנוער, ומטמיע במועדון תרבות ניהול חדשנית. מאז הגעתו, התווספו לארון התארים של הקבוצה חמישה תארי אליפות ושלושה גביעי מדינה. כמו כן הופיעה מכבי תל־אביב בליגת האליפות, מפעל הכדורגל הבכיר באירופה.
לצד כדורגל, כוללים תחביביו הספורטיביים גם הוקי וסקווש. האהבה להוקי באה לידי ביטוי גם ברכישת החולצה המקורית שלבש כוכב ההוקי הקנדי פול הנדרסון, בניצחון של ארצו על נבחרת ברית המועצות במפגש יוקרתי שנערך ב-1972. עלות החולצה: מיליון ורבע דולרים.
גולדהר מעורב בפעילות צדקה, בין היתר באמצעות קרן סיוע לילדים שהקים. בית החולים היהודי במונטריאול, קק"ל ואגודת הידידים הקנדית של האוניברסיטה העברית בירושלים הם רק שלושה מתוך מגוון גופים ומוסדות הנהנים מתרומותיו. בזירה התקשורתית הוא מופיעה פחות, ומקפיד לשמור על פרטיותו. עם זאת בתקשורת הישראלית פורסמו על מערכות יחסים שניהל עם דפנה דה גרוט זוכת התוכנית "הרווק", ועם הדוגמנית קסניה טרנטול, בוגרת תוכנית הריאליטי "האח הגדול".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה