מקנזי סקוט: כך הפכה גרושתו של ג'ף בזוס לאישה החזקה בעולם

היא הייתה שותפה להקמת אמזון, הפכה לסופרת מצליחה, קיבלה עשרות מיליארדי דולרים בעקבות גירושיה מג'ף בזוס והוכתרה לאישה החזקה בעולם. מי את מקנזי סקוט?

מערכת ice |  1
מקנזי סקוט (צילום פייסבוק)
מקנזי סקוט, ילידת 1970, היא סופרת, פילנתרופית ומיליארדרית אמריקאית. מקנזי היא אשתו לשעבר של מייסד אמזון ג'ף בזוס והייתה מעורבת בהקמת החברה. הונה, נכון לקיץ 2023 (לפי המגזין פורבס), עומד על 35.4 מיליארד דולר, ומציב אותה בצמרת הנשים העשירות בעולם.
ביוגרפיה עסקית
סקוט נולדה בסן פרנסיסקו, אביה עבד כיועץ פיננסי ואימה כעקרת בית. את לימודיה התיכוניים סיימה בבית הספר הוטצ'קינס בקונטיקט. בגיל 22 השלימה סקוט תואר ראשון בספרות אנגלית בהצטיינות יתרה באוניברסיטת פרינסטון היוקרתית. הסופרת האמריקאית הנודעת זוכת הנובל והפוליצר טוני מוריסון, הייתה אחת שלה המרצות בחוג, כשמאוחר יותר הפכה מקנזי גם לעוזרת הוראה שלה.
בשנת 1993 נישאה סקוט לג'ף בזוס, אותו הכירה שנה קודם לכן בזמן עבודתם המשותפת בקרן הגידור D.E SHAW. לבני הזוג ארבע ילדים משותפים, אחת מהן אומצה בסין. עם הקמתה של אמזון – שהחלה דרכה כחנות ספרים מקוונת ונהפכה עם השנים לתאגיד ענק למסחר אלקטרוני – היתה מקנזי מהעובדות הראשון ואף לקחה חלק בגיבוש ובכתיבת התוכנית העסקית הראשונה של החברה.
את תשוקתה לכתיבה, הגשימה סקוט באמצעות ספר הביכורים "המבחן של לותר אולברייט", שפרסמה ב-2005 ועליו זכתה ב-2006 בפרס הספר האמריקאי. ב-2013 הוציאה את ספרה השני "טראפס".
ב-2019 בהודעה בטוויטר, הודיעו בני הזוג בזוס על פרידה לאחר 25 שנות נישואים, לפי פרסומים בתקשורת הסיבה לכך היא רומן חשאי שניהל בזוס עם לורן סאנצ'ז, אשת חברו הטוב, פטריק וויטסל, מסוכני השחקנים החזקים בהוליווד. בהתאם להסכם הגירושים נקבע כי לסקוט יוענק סכום של למעלה מ- 38 מיליארד דולר.
בשנת 2021 פתחה סקוט פרק ב', כאשר התחתנה עם דן ג'ואט, מורה למדעים שלימד בין השאר גם את ילדיה. בראשית 2023 סיימו השניים את הקשר, ומאז נחשבת מקנזי לאחת הרווקות הנחשקות על הגלובוס.
מיליארדים לצדקה
סקוט היא מגדולי הפילנתרופים בתבל, והודיעה כי היא מתכוונת לתרום את מרבית הונה לצדקה. הצהרתה תורגמה גם למעשים, כאשר רק ב-2020 לבדה תרמה סכום של כ-5.8 מיליארד דולרים. פעילותה החברתית לא נעצרת בצדקה, כשב-2014 ייסדה סקוט את ארגון האנטי-בריונותBystander Revolution  ב-2020 נכללה סקוט ברשימת 100 האנשים המשפיעים מטעם מגזין טיים, ושנה לאחר מכן הוכתרה כאישה החזקה ביותר בעולם על ידי פורבס.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ככה צריך!!!!
    אנצי! 10/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר מזמן העשירים הבינו שהם לא יכולים להוריש הרבה כסף למישהו שלא עבד בשבילו ואין לו יכולת לנהל את הכסף הזה.אז האדם יכול להשתגע מעודף כסף ולהתדרדר לפשע!!!!
    סגור