ניר צוק: היזם שצמח בצ'ק פוינט והקים את פאלו אלטו

מי אתה ניר צוק? הוא אחד היזמים המצליחים בתחום אבטחת המידע, היה מראשוני העובדים בצ'ק פוינט, ומאז שייסד את פאלו אלטו, לא נרתע מלפמפם יריבות עסקית עם האקסית. 

מערכת ice | 
ניר צוק (צילום יוטיוב/ WatchDox)
ניר צוק, יליד 1971, הוא יזם ישראלי בתחום אבטחת המידע. צוק נמנה על מייסדי בסטארט-אפ וואן סקיור (OneSecure), ומזוהה בעיקר עם הקמתה של פאלו אלטו נטוורקס (Palo Alto Networks) – מחברות הסייבר הגדולות והמצליחות בעולם.
ביוגרפיה עסקית
צוק נולד בעיר רחובות. הוא למד בתיכון אורט המקומי ועבד כמוכר בסניף של רשת "באג". את שירותו הצבאי עשה ב-8200, כקצין ביחידת העילית של חיל המודיעין, ובמקביל למד לתואר ראשון במתמטיקה.
עם שחרורו מצה"ל, באמצע שנות ה-90, היה צוק אחד העובדים הראשונים שגייסה חברת צ'ק פוינט – אשר את מייסדיה, גיל שוויד ושלמה קרמר, הכיר מתקופת השירות המשותפת ב-8200. לאחר שהתקדם לתפקיד של מהנדס ראשי בחברה ואף נשלח להקים מרכז פיתוח בארצות הברית, החליטו בסוף העשור הצדדים על הפרדת כוחות. מכאן, יצא צוק לדרך עצמאית, שתכלול בשנים הבאות תחרות מול צ'ק פוינט. אגב, כאשר נשאל צוק על הסיבות מאחורי סיום השידוך, השיב כי מדובר "במחלוקת מקצועית".
בשנת 2000 היה צוק ממקימי הסטרט-אפ , OneSecure, שנמכר כשנתיים מאוחר יותר לחברת נטסקרין תמורת כ-45 מיליון דולרים במניות. בנטסקרין שימש צוק כסמנכ"ל טכנולוגיות, וכשהחברה נרכשה בידי ג'וניפר נטוורקס, מונה צוק לסמנכ"ל אבטחת מידע.
ב-2005 ייסד צור את Palo Alto Networks, וב-2012 הונפקה החברה בבורסה בניו יורק. לא מעט נכתב על היריבות העסקית בין Palo Alto Networks לבין צ'ק פוינט – עניין שבא לידי ביטוי גם בשלטי חוצות אותם הציבה חברתו של צוק בשנת 2013 בו זמנית בנתיבי אילון בישראל ובכביש 101 בקליפורניה, בסמיכות למשרדי החברה המתחרה, עם הכיתוב: "זה עתה עברתם את צ'ק פוינט. גם אנחנו". בנוסף נהג צוק במכונית הנושאת את לוחית הזיהוי ,CHKP KLR ובתרגום בסיסי לעברית: "מחסל צ'ק פוינט".
Palo Alto Networks נחשבת היום לאחת החברות המובילות בתחום אבטחת המידע ושוויה עומד על מיליארדי דולרים. החברה מקפידה לעקוב מקרוב אחרי הנעשה בישראל ובמהלך השנים האחרונות ביצעה רכישה של מגוון סטארט-אפים כחול-לבן. כך לדוגמה, רכשה ב-2020 בסכום של כ-200 מיליוני דולרים את את ברידג'קרו.
"אני לא חושב שחשוב לי שיכירו אותי כסיפור הצלחה", סיפר צוק בראיון שנערך עמו ב-2021 בחדשות 12, "יותר חשוב לי שיכירו אותי בתור זה שבנה את חברת הסייבר הגדולה בעולם, זה שמגן על העולם".
טרנד אופנתי
צוק נשוי להדס ואב לחמישה. ב-2020 אחרי שהות ממושכת של קרוב לחצי יובל בארצות הברית, הוא ומשפחתו שבו להתגורר בישראל. צוק רכש בית בשכונת צהלה בתל אביב, כשעל פי הפרסומים, עמד המחיר על כ-50 מיליון שקלים.
בקהילת הסייבר מוכר צוק גם בשל החולצות אותן הוא לובש להרצאותיו, שהפכו לא רק לאחד מסימני ההיכר שלו, אלא יצרו טרנד אופנתי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה