שלמה קרמר: סנדק הסייבר הישראלי

הוא נמנה על מייסדי צ'ק פוינט ואימפרבה, ואף שעל שמו רשומה כמות בלתי נתפסת של אקזיטים, הוא לא מוריד הילוך. מי אתה שלמה קרמר?
מערכת ice |  1
שלמה קרמר (צילום יוטיוב/ Bloomberg Markets and Finance)
שלמה קרמר, יליד 1966, הוא יזם ומיליארדר ישראלי, ממייסדי חברת צ'ק פוינט (Check Point). הונו, נכון לאפריל 2024 (על פי המגזין פורבס), מוערך בכ-2.4 מיליארד דולרים.
ביוגרפיה עסקית
קרמר נולד וגדל ברמן גן, בן הזקונים מתוך שלושה אחים. לתחום המחשבים הוא נחשף מגיל צעיר, ובמקביל התחרה בענף הרמת משקולות ואף הוכתר כסגן אלוף ישראל לנוער. את שירותו הצבאי עשה ביחידת 8200 של חיל המודיעין, שם גם פגש את גיל שוויד, שיהפוך בעתיד גם לשותף עסקי. קרמר הוא בעל תואר במתמטיקה ומדעי המחשב מאוניברסיטת תל אביב (במסגרת עתודה אקדמית) ומוסמך במדעי המחשב מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים.
פריצת הדרך הגדולה בקריירה של קרמר, התרחשה בשנת 1993, כיחד עם שוויד ומריוס הכט, הקים את צ'ק פוינט – חברה העוסקת בפיתוח תוכנה לאבטחת מידע, חלוצת יצרניות חומת האש וה-VPN. כעשור לאחר מכן, עזב קרמר את החברה ומכר את רוב מניותיו בה.
הפרויקט המשמעותי הבא של קרמר, היה בראשית המילניום, כשייסד עם עמיחי שולמן ומיקי בודאי את חברת אימפרבה, שהציגה לעולם שני פיתוחים פורצי דרך. מדובר במוצר המגן על קבצים אסטרטגיים בארגונים ומעניק הרשאות לגישה עליהם מכל מקום (תוך ניטור הפעילות בקבצים ואיתור איומים פוטנציאליים באבטחת המידע), מוצר נוסף היה חומת אש לאפליקציות הרשת של החברות, אשר מוטמע בתוך המוצר להגנת הקבצים. למעלה מעשור וחצי שימש קרמר בתפקידי מפתח בחברה, כשהוא גם מוביל את הנפקתה בוולסטריט, וב-2017 מכר את החזקותיו האחרונות בה בכ-90 מיליון דולרים.
לצד אימפרבה, קרמר המשיך להתפתח. יחד עם מיקי בודאי הוא הקים ב-2006 את טראסטיר, חברה שהתמקדה בהגנה על ארגונים ממתקפות הנעשות דרך מכשירי קצה. בשנת 2015, יחד עם גור שץ, ייסד את קייטו נטוורקס – חברת בתחום הסייבר, אשר פיתחה מערכת אבטחת מידע מבוססת שכבת ענן. 
בין יזמות לכדורסל
על רקע פעילותו הענפה, נחשב קרמר לאחד מגדולי המשקיעים בתולדות ההיי-טק הישראלי. הרזומה המקצועי כולל בין היתר השקעה ביותר מ-20 חברות – ובהן פאלו אלטו, סקייפנס ואקווה. מרשימה לא פחות היא כמות דו ספרתית של אקזיטים בהן היה קרמר מעורב – ובראשן טראסטיר, שנרכשה ב-2013 על ידי IBM במאות מיליוני דולרים.
בזכות הצלחותיו, מכונה לא פעם קרמר "סנדק הסייבר הישראלי" על התשוקה שמניעה אותו, סיפר קרמר בראיון שנערך עימו בכלכליסט ב-2019: "להיות יזם זה כמו להיות כדורסלן. אתא רוצה לא רוצה רק לנצח, אלא אוהב את המשחק".
קרמר נשוי בשנית לבמאית והעיתונאית דורית חכים, ולבני הזוג שלושה ילדים. בנוסף לקרמר שני ילדים מנישואים קודמים. בשנת 2020 עלה שמו של קרמר גם במדורי הנדל"ן, זאת בעקבות רכישת אחוזה במושב בני ציון מידי יזם ההיי-טק שי שילר, בסכום של כ-35 מיליון שקלים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למד איתי ביסודי
    לילי 01/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היה הילד הכי חכם בכיתה, הכל ציוני 10 וגם היה ילד טוב, מחונך ותרבותי ומנומס. מגיע לו שהצליח
    סגור