קריירה ולימודים

הלימודים יושבתו? זו ההתנגשות הדרמטית בין משרד האוצר והחינוך

האם בקרוב הלימודים בבתי הספר יושבתו? כך לפחות מאיימת מועצת התלמידים והנוער הארצית, במידה ולא יושג הסכם שכר בין ארגון המורים למשרד האוצר. בהודעה שמסרו מהמועצה נכתב: ""תלמידי התיכונים סופגים פגיעה ממושכת של חוסר יציבות הנובעת מאי-קבלת הציונים ומשוב מקדם על הלמידה שלהם"
מערכת ice | 
כיתה (צילום פלאש 90/ דוד כהן)
בשל עיכוב בחתימה על הסכם שכר של ארגון המורים עם משרד האוצר, מועצת התלמידים והנוער הארצית מאיימת כי אם לא יושג ההסכם עד יום רביעי בערב – הלימודים יושבתו ביום חמישי. חשוב לציין כי בניגוד לארגוני המורים, למועצת התלמידים אין סמכות להכריז על שביתה. במקרה והדבר אכן יקרה, תלמידים רבים לא יגיעו לבתי הספר והלימודים יבוטלו בפועל (אך לא באופן רשמי).
בהודעה שנמסרה ממועצת התלמידים והנוער נכתב: "תלמידי התיכונים סופגים פגיעה ממושכת של חוסר יציבות הנובעת מאי-קבלת הציונים ומשוב מקדם על הלמידה שלהם, ביטול הטיולים, ביטול יציאה למסעות לפולין אשר מעצבים את הדמות הישראלית, פגיעה בהכנות לבגרויות וחוסר שגרה במערכת",. עוד הוסיפו: "אחת ממטרות מערכת החינוך היא ללמד לשיח מכבד ובוגר. תלמידי התיכונים מרגישים שבמשך שנים הם אלה שנפגעים דווקא מכיוון שהמבוגרים לא מצליחים לקיים שיח כראוי ומייצרים שוב ושוב פתרונות 'פלסטר' שרק דוחים את הפתרון ולא מביאים סוף לבלאגן".
 
עדיין לא ברור מתי והאם ייפתרו חילוקי הדעות המרכזיים בין ארגון המורים למשרד האוצר, אך אחת הסוגיות המרכזיות שמהווה בעיה היא העסקת מורים בחוזים אישיים. כמו כן, עלתה הבקשה לפשט את הליך פיטורי המורים, שנחשב למסורבל במיוחד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה