קריירה ולימודים

הייתם ראש עיר בישראל? זו הסיבה שתקבלו 150,000 שקל במתנה

מנכ"ל המרכז לשלטון מקומי, דורש להיטיב את תנאי הפרישה לעשרות ראשי הרשויות שפרשו. הוא מבקש להגדיל מ-3 ל-6 משכורות חודשיות את מענק ההסתגלות לפורשים, זאת בטענה: "ראשי הרשויות המקומיות היו עסוקים במלחמה בחודשים האחרונים ולא הצליחו להיערך כראוי ליום שאחרי", ההטבה מוערכת ב-120-150 אלף שקל יותר

מערכת ice |  1
כסף (צילום shutterstock)

הייתם ראש עיר בעבר? מזל טוב, כנראה תקבלו הטבות חסרות תקדים שיהפכו אתכם לאנשים מאוד מאושרים ומעושרים. על פי כלכליסט, ועדת הפנים של הכנסת תדון מחר (שלישי) בבקשת שר הפנים משה ארבל ומרכז השלטון המקומי, להעניק הטבות ענק המוערכות במיליוני שקלים לרשויות ליותר מכ-100 ראשי העיר שפרשו או הופרשו מתפקידם בבחירות המוניציפליות האחרונות, מועד פברואר 2024.,

הכנסת אמנם בפגרה בעוד המדינה עסוקה במלחמת 'חרבות ברזל,' אבל ועדת הפנים זומנה לדיון שייערך מחר ב-16:00, זאת כדי לדון בתנאי הפרישה של אותם ראשי ערים ומועצות.
 



על פי כלכליסט, שלמה דולברג, מי שמשמש מנכ"ל המרכז לשלטון מקומי, דורש להיטיב את תנאי הפרישה לעשרות ראשי הרשויות שפרשו. הוא דרוש כי יבוטל תשלום מענק ההסתגלות לראש עיר פורש שעבר את גיל 70, להגדיל מ-3 ל-6 משכורות חודשיות את מענק ההסתגלות לפורשים, זאת בטענה: "ראשי הרשויות המקומיות היו עסוקים במלחמה בחודשים האחרונים ולא הצליחו להיערך כראוי ליום שאחרי".


כמו כן, היות ומשכורת חודשית של ראש עיר עומדת על סכום של 40 עד לכ-50 אלף שקל ברוטו לחודש, תנתן לו בשל השינוי בגובה משכורות ההסתגלות עוד סכום של 120-150 אלף שקל. דולברג גם מבקש שתוגדל ל-86 ימים האפשרות של הפורשים לפדות ימי חופשה שלא מומשו.

ארבל הסביר בפנייה לוועדה: "בשים לב לתנאי הפרישה הנוכחיים של ראשי הערים ולפער בינם לבין תנאי הפרישה של חברי הכנסת, יש לכנס את ועדת הפנים לבטל את מגבלת גיל 70 למענק הפרישה ולהגדיל את תקופת ההסתגלות לחצי שנה, ואפילו באופן חד פעמי בשל המלחמה והשפעה על יכולתם להסתגל".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חמור מאוד גנבים נוכלים גנבו אותנט כל השנים
    אילן 04/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה. וחרפה הקוזרי מסריח ארבל כלב ביו כלב גנב נוכל
    סגור