קריירה ולימודים

בשורה לעובדים בישראל: מי יוכלו לעבוד עד 15 שעות ביום?

הארכת היתר כללי להעסקה בשעות נוספות בענף התחבורה. ההיתר מאפשר את רציפות מערך ההיסעים ואת הרחבת שעות הפעילות המותרות של נהגים שלא גויסו, כדי לספק את הצרכים הביטחוניים, את צרכי החירום ואת הפעילות השוטפת במשק, על אף המחסור בכוח אדם

מערכת ice |  1
דוחות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
שר העבודה חתם אמש (ראשון) על הארכת תיקון להיתר בענף התחבורה וזאת בעקבות התקיפה וכחלק מהיערכות להמשך המערכה מול איראן. חתימת שר העבודה מאפשרת את רציפות מערך ההיסעים ואת הרחבת שעות הפעילות המותרות של נהגים שלא גויסו.
המטרה בכך היא כדי לספק את הצרכים הביטחוניים, את צרכי החירום ואת הפעילות השוטפת במשק, על אף המחסור בכוח אדם. מדובר על היתר כללי להעסקת נהגים שהם עובדים בתחבורה בשעות נוספות כהוראת שעה, על מנת לאפשר למשק להתמודד עם מחסור בנהגי אוטובוסים והובלות.

עיקרי ההיתר מבטיחים כי תתאפשר העסקת עובד שהוא נהג באוטובוס ציבורי, בקווי שירות, ברכב שקיבל רישיון הסעה מיוחדת או ברכב מסחרי מעל 6 טון, לפרק זמן של עד 15 שעות ביום עבודה כולל שעות נוספות, בכפוף להסכמת העובד.
העסקה כאמור לפי ההיתר תיעשה לא יותר מ-90 שעות בשבוע, כולל שעות נוספות. אין במתכונת העסקה לפי ההיתר כדי לגרוע מכל זכות להפסקה או למנוחה שקיימת לעובד לפי החוק, לפי פקודת התעבורה [נוסח חדש] ולפי כל דין.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה לא בטיחותי (ל"ת)
    שעות רבות על הכביש 06/2025/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור