קריירה ולימודים

כך יציינו היום את יום השואה בחברות השונות במשק

יום הזיכרון לשואה ולגבורה שחל היום גורם גם לחברות גדולות לעצור לרגע את העבודה ולהתייחד עם זכר הנספים. בין יוזמות הזיכרון: מיזם מיוחד לסיור וירטואלי בביתה של אנה פרנק, ואימוץ ניצולי שואה בודדים
שירה יום טוב | 
אנה פרנק sisens (צילום יחצ sisens)
חברות במשק יעצרו היום (חמישי) את שטף העבודה  ויציינו את יום הזיכרון לשואה ולגבורה במגוון תוכניות. לצד תוכנית זיכרון בסלון הפופולארית יתקיימו גם יוזמות זיכרון שונות.
בחברת ההייטק  SISENSE מחברים את זיכרון השואה לטכנולוגיה העכשווית. החברה יזמה פעילות ייחודית הכוללת סיור וירטואלי לייב באמסטרדם בעקבות חייה של אנה פרנק. הסיור, תחת השם "הדרך למחבוא" עוקב אחרי מסלול חייה של אנה, מהמקומות בהם בילתה בילדותה לפני תחילת המלחמה, עד לביתה ולמקום מחבואה. במהלך הסיור, בשיתוף פעולה עם חברת טרמינל 3 לייב, שלושה מדריכים ישראלים המתגוררים באמסטרדם יספקו מבט של 360 מעלות וזאת כדי לאפשר תמונה אמיתית של הנעשה במקום, אז והיום.
 שירן שיליאן, מנהלת  בחברה אמרה על היוזמה החדשנית, "השנה בחרנו להנציח את זיכרון השואה בצורה שמתאימה לרוח התקופה ומחברת בין עבר לעתיד תוך התמקדות בהיסטוריה- באמצעות יוזמה זו המילים 'נזכור ולא נשכח' מקבלות משמעות של ממש".
חברת SYTE, לצד אירוע זיכרון בסלון שקיימה, משתפת פעולה עם ארגון "Adopt a Safta" אשר מאפשר לאנשים "לאמץ" סבא או סבתא ניצולי שואה בודדים. החברה מעודדת את העובדים לקחת חלק בארגון, לאמץ סבא או סבתא ולהשתתף בטקס הווירטואלי שהארגון עורך.
בחברת ריסקיפייד תתקיים הרצאה של רינת ריבק - חוקרת ומרצה בנושא ייצוג מלחמת העולם השנייה והשואה בקולנוע. ההרצאה שלה, "מבט קולנועי על השואה", תתקיים בצורה מקוונת ב-6 לאפריל לכלל עובדי החברה, תנתח סרטים בולטים העוסקים בשואה ותדון בדרך שהמלחמה מיוצגת שם, מוטיבים בולטים וחוזרים ועוד.
אתמול התקיים "זיכרון בסלון" בדיור מוגן "אחוזת פולג". דייר האחוזה צביקה גוטליב, סיפר את סיפורו האישי, על קורותיו במלחמה וכיצד ניצל פעמיים ממוות בידי הנאצים.  במהלך מפגש זה דיירי האחוזה יאזינו לסיפורו הייחודי של גוטליב תוך האפשרות לניהול שיח מעמיק אשר יעצים את תחושת הנצחת יום השואה באופן אותנטי.
חברת SciPlay תקיים  לעובדיה "זיכרון בסלון" וירטואלי באמצעות הזום. עובדי החברה יחשפו לאילה שני אשר תספר את סיפור אביה – חיים פדר ז"ל (2017-1928) ניצול שואה מבוכנוולד, אשר איבד את כל משפחתו בשואה והקים חיים חדשים בישראל. חיים פדר שרד את השואה בגיל הנעורים, 17-11, באומץ, באנושיות ועם לא מעט מזל. המפגש ילווה במצגת ותמונות מתקופות שונות של פדר. אילה תספר על ילדותו, על שנות המלחמה ועל החיים שהקים לאחר מכן. מעין אייזנר רוזנמן. סמנכ"לית משאבי אנוש, SciPlay: "ביום משמעותי כמו זה, חשוב לנו לאפשר לעובדים שלנו לקחת פסק זמן מסדר היום רווי האירועים והמשימות ולעצור לרגע כדי לשמוע, לחשוב ולהזדהות. מדובר בפרויקט חשוב מאין כמותו ואנו חשים שיש לנו את הזכות והחובה להקשיב לעדות השורדים. ישנה חשיבות רבת ערך ליוזמות כאלו אצלנו בחברה".
רשת מתחמי העבודה המשותפים  Urban Place תקיים "זיכרון בסלון" במתחם ירושלים עם נותן העדות הראשון שהשתתף אי פעם בזיכרון בסלון – ניצול השואה, צבי בן פורת בן 80, יליד הונגריה.
רומן לוי, מנכ"ל ומייסד שותף ברשת אמר כי "הנצחת יום השואה הינה בעלת חשיבות עליונה. חשוב לנו שהממברים ימשיכו להכיר את היסטוריית העם היהודי. הרי בסופו של דבר ככל שעם מכיר טוב יותר את עברו כך הוא יכול לבנות עתיד טוב יותר. כמו כן זיכרון בסלון מהווה חלק חשוב בתחושת חיזוק הקהילתיות עבורנו".
חברת הסייבר Ermetic תארחו איש עדות לספר את סיפורו.
שרון חבויניק, חברת Ermetic: "העבודה היומיומית חשובה מאוד, אבל לא פחות חשוב זה לדעת לעצור ולתת מקום לימים ואירועים משמעותיים לכולנו כמו יום השואה. אנו שמחים שנפלה בחלקנו ההזדמנות לארח אצלנו במשרדים ניצולת שואה ולשמוע את הסיפור שלה ממקור ראשון ובכך להמשיך את העברת ההיסטוריה שלנו הלאה בין דורות"
ברשת הדיור המוגן אחוזת צהלה מציינים את יום השואה בהרצאה של פרופ' דב שנער, דייר האחוזה, שתעסוק בסרט שהפיק בשם "חזרה לליטא". מדובר בסרט זיכרון שעוסק בהשמדת  2200 יהודים ביער סטראשון  שבליטא, הקמת פסלי העץ באתר הרצח וחולולם. בנוסף, ביום השואה עצמו יתקיים טקס בנוכחות כלל הדיירים וצוות האחוזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה