קריירה ולימודים

עובדי תעשיית הטלוויזיה והקולנוע: מסקנות ועדת פולקמן - כניעה לטייקונים

לאחר פרסום ההמלצות, העובדים דורשים משר התקשורת הנדל להגדיל את חובת ההשקעה ביצירה הישראלית לטובת הציבור הישראלי ולא לסייע שוב לבעלי ההון: "שר התקשורת יועז הנדל צריך להחליט אם הוא מגן על התעשייה המקומית, או חובר לבעלי ההון"
כפיר אדר | 
הפקות קולנוע וטלוויזיה (צילום unsplash ,pixabay)
המלצות הוועדה לבחינת אסדרת העל בתחום השידורים - "ועדת פולקמן" נמסרו הבוקר
לשר התקשורת, יועז הנדל, שיקבע עמדתו לעניין המלצות הדוח בטווח הזמן המיידי, כאשר יש עליו ביקורת רבה מצד היוצרים בישראל.
עיקרי ההמלצות: הקמת רגולטור אחוד: "רשות השידורים המסחריים" עם סמכויות מגודרות ומצומצמות שתפקח על ספקי התכנים והערוצים המסחריים, ללא קשר לטכנולוגיית השידור, צמצום מיקרו רגולציה והתערבות הרגולטור, ספקי תוכן בינלאומיים שפועלים בישראל באופן נרחב יחוייבו להשקיע בהפקות ישראליות, חיזוק הפקות המקור בסוגה עילית, החלת הסדר אי-בלעדיות בשידורי הספורט ואי-מכירת זכויות ספורט בבלעדיות לספקי תכנים, אסדרה צרכנית תחול באופן רוחבי על כל שוק התקשורת, שינוי הדרגתי שבסופו יבוטלו ההפרדות וההגבלות על המודלים הכלכליים בשוק השידורים
איגודי היוצרים, השחקנים ועובדי תעשיית הטלוויזיה והקולנוע הגיב למסקנות ועדת פולקמן: "מסקנות ועדת פולקמן הן כניעה לטייקוני התקשורת על חשבון השחקנים והיוצרים הישראלים. משרד התקשורת חייב להתקדם למאה ה-21 ולהחיל את החוק הקיים על כל שידורי הטלוויזיה ללא טריקים ושטיקים וללא הבחנה בטכנולוגיה באמצעותה הם משודרים. תקציב הפקות המקור בישראל מגיע אך ורק מחובתם של גופי השידור להשקיע אחוז קטן מהכנסותיהם העצומות לטובת הצופים. לציבור בישראל מגיע טלוויזיה איכותית! 
עוד מציינים אק"ט, שח"ם-איגוד השחקנים והשחקניות, איגוד התסריטאים ואיגוד הבמאים:  "ועדת פולקמן מעניקה הגנות מהשקעה על הטייקונים הכי עשירים בישראל, על תאגידים שמגלגלים מיליארדים, ועושקת את תעשיית הקולנוע והטלוויזיה, שבה יוצרים ישראלים מחשבים איך הם סוגרים את החודש".
"תאגידי התקשורת בזק, הוט, סלקום ופרטנר מגלגלים ביחד סכום אסטרונומי של 19 מיליארד שקל בשנה. במקום לדאוג שבעלי ההון יחזירו לצרכן הישראלי איכות בתמורה, ממשיכה פקידות האוצר והתקשורת לדאוג רק לטובתם של התאגידים והטייקונים. ללא חובת השקעה - אפשר יהיה לסגור את הטלוויזיה בעברית. לא יהיו יותר פאודה, שטיסל, או שבבניקים. במקום להגדיל את חובה השקעה ביצירה הישראלית לטובת הצרכן הישראלי- מקטינים אותה - אין עוול גדול מזה.
לסיום הוסבר: "שר התקשורת יועז הנדל צריך להחליט אם הוא מגן על התעשייה המקומית, או חובר לבעלי ההון. אנו דורשים משר התקשורת לערוך את התיקונים הנדרשים במסקנות הוועדה ולהציל את הטלוויזיה הישראלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה