קריירה ולימודים

משרד האוצר מאיים: לא התחסנתם? דמי אבטלה יתעכבו

משרד האוצר פירסם תזכיר חוק באתר התזכירים של המדינה לתיקון חוק הביטוח הלאומי לפי עובדים שיפוטרו או יתפטרו מעבודתם בגלל שלא התחסנו, יוכלו לקבל את דמי האבטלה שלהם רק לאחר שלושה חודשים
אביחי דלאל |  5
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יוסי זמיר, יונתן זינדל)
משרד האוצר פירסם היום (שני) תזכיר חוק באתר התזכירים הממשלתי המבקש לתקן את חוק הביטוח הלאומי, האזרחים זועמים על התזכיר ויוצאים נגדו, גם חברת הכנסת אבתיסאם מראענה יצאה נגד ההחלטה של משרד האוצר והציגה עוד חילוקי דעות בקואליציה.
"לאור קביעת משרד הבריאות כי במקומות עבודה בהם מתקיים ריבוי גורמי סיכון מגבירי הדבקה הן עבור העובדים עצמם והן עבור המגעים שלהם, קיימת הצדקה אפידמיולוגית להחלת תו ירוק על מנת לצמצם סיכונים אלה". נכתב בתזכיר הממשלתי שיצא בשעות הצהריים המוקדמות. 
בהמשך התזכיר, הוצגה התכנית של משרד האוצר: "על מנת לא לתמרץ עובדים לא להתחסן בכדי לקבל דמי אבטלה בזמן שאינם רשאים להגיע לעבודה, מוצע לתקן את חוק הביטוח הלאומי כך שעובד אשר פוטר או התפטר עקב סירובו להתחסן או להיבדק יהיה זכאי לדמי אבטלה רק לאחר 90 יום בדומה למי שהתפטר מעבודתו מרצונו. בנוסף, במקרה בו המעסיק לא פיטר את העובד אלא הוציא את העובד לחופשה ללא תשלום היא לא תיחשב כחל"ת ביוזמת המעסיק לצורך זכאות לדמי אבטלה".
התזכיר פתוח לתגובות הציבור עד ליום שלישי הבא, ב-28 בספטמבר. כ-5 שעות לאחר שפורסם נכתבו כ-250 תגובות מן הציבור שרובן לא תומכות בתיקון החוק.
גם חברי הכנסת התייחסו לתזכיר, אבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה הבהירה כי היא עצמה מחוסנת אך יצאה נגד המהלך של ליברמן ומשרד האוצר: "אני לא ממתנגדי חיסונים ומחוסנת בפעם השלישית כי החלטתי לקחת אחריות על הבריאות שלי. אבל מה שהאוצר מקדם בעיניי זה לא ראוי ולא הוגן ואסור שזה יעבור".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ‏משרד האוצר מאיים , ‏לא התחסנתן ,דמי אבטלה התעכבו
    רות 09/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ‏ממשלת הדיקטטורים של בנט הנוכל וליברמן הנוול , ‏זו ממשלת האסון הלאומי של ישראל.
    סגור
  • 3.
    האיש חולה נפש
    אחד שיודע 09/2021/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה הפאקינג קשר?! אתם רואים כבר אין קשר בריאותי!
    סגור
  • 2.
    זה הלחץ לפני 1.10, בגץ יבטל כל החלטה נגד לא מווסנים. ת
    להרגע 09/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממשלת בנט דיקטטןרה בהתהוות מזעזע.
    סגור
  • ‏משרד העוצר מאיים: לא התחסנתם , ‏דמי אבטלה יעוקבו
    רות 09/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מממשלת בנט , ‏וליברמן הנוול ‏מסוכנים לכל עם עם ישרראל, ‏תתעוררו מהתרדמת שלכם, ‏חייבים להפגין ולשבות בכל מגזרי העבודה, ‏אתם נותנים להם להשתלט על הגוף שלכם, ‏כל כך הרבה אסונות , ‏קרובת משפחה שלי התחתנה פעם שלישית בנכנסה לקומה, כשאשתו של ליברמן תיכנס לקומה נראה מה יהיה, נוול ערמומי ומסוכן ‏לא פחות מבנט.
    סגור
  • 1.
    עוד קשקוש של ליברמן שלא יצא ממנו כלום
    ליברמן חזק בדיבורים 09/2021/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני מחוסן ובעד חיסונים, אבל לא נראה לי שזה עובר בגץ. וההמון יריע.
    סגור