קריירה ולימודים

משבר ענק באמזון? הפגנות ושביתה עולמית בבלאק פריידיי

דווקא ביום הקניות החשוב של השנה ששווה הון עתק לחברה, קואליציה של עובדים ופעילים, מארגנת שורת מחאות במהלך בלאק פריידי כדי לדרוש מענקית הקמעונאות להעלות שכר, לשלם יותר מסים ולהקטין את הנזק הסביבתי שלה
מערכת ice |  1
ג'ף בזוס (צילום טוויטר/ ג'ף בזוס, מסך אתר amazon)
אמזון בסכנה גדולה לפני אחד מימי הקניות החשובים ביותר שלה השנה שאחראים לרווחי ענק עבור התאגיד מדי שנה? לפי העיתון USA טודיי, "Make Amazon Pay", קואליציה של עובדים ופעילים, מארגנת מחאות במהלך בלאק פריידי כדי לדרוש מענקית הקמעונאות להעלות שכר, לשלם יותר מסים ולהקטין את טביעת הרגל הפחמנית שלה, לפי אתר האינטרנט שלה.
כמו מדי שנה, השביתות אמורות להתבצע במפעלים, מחסנים, מרכזי נתונים, משרדי חברות ובתי זיקוק נפט ברחבי העולם, כולל אתרים במינסוטה, קליפורניה, בוסטון וניו יורק". עובדי אמזון ב-20 מדינות מתכוננים לשבות או למחות, כך דיווח Business Insider. נאמר כי הקמפיין כולל קואליציה של 70 ארגונים, כולל גרינפיס, אוקספם ו-Amazon Workers International.
 
האופן שבו אמזון מגיבה למשבר האחרון שלהם יספק למנהיגים עסקיים שיעורים בזמן אמת על ניהול ותקשורת לגבי מצבי חירום בחברות שלהם. דוברת אמזון, קלי ננטל, אמרה בהצהרה כי "הקבוצות (המחאות) הללו מייצגות מגוון אינטרסים, ולמרות שאיננו מושלמים בשום תחום, אם תסתכל באופן אובייקטיבי על מה אמזון עושה בכל אחד מהתחומים הללו, רואים שאנחנו לוקחים את התפקיד שלנו ואת ההשפעה שלנו ברצינות רבה".
"Make Amazon Pay פרסמה רשימה של 25 דרישות באתר שלה הכוללות העלאת שכר והארכת חופשת מחלה בתשלום, מתן גישה לאיגודים לאתרי עבודה של אמזון, התחייבות לאפס פליטות עד 2030 ותשלום מיסים מלאים על ידי" סיום שימוש לרעה במס באמצעות העברת רווחים, פרצות ושימוש במקלטי מס, ומתן שקיפות מס מלאה", דיווחה USA Today.
לפי CNET: "למען ביטחון תעסוקתי, הקבוצה רוצה להפסיק את צורות העסקה מזדמנות וקבלנים תוך החזרת עובדים שפוטרו בגלל ארגון הפגנות. כיבוד זכויות העובדים מתמקד בעיקר במתן אפשרות לעובדים להקים איגוד ולאמזון לא לנהל טקטיקות של ביטול איגודים. הקבוצה גם קוראת לענקית הקמעונאות להכיר בשינויי האקלים, להפחית את הפליטות לאפס ולשלם את המיסים שלה".
ננטל מבית אמזון אמר, "אנחנו ממציאים ומשקיעים באופן משמעותי בכל התחומים האלה, משחקים תפקיד משמעותי בטיפול בשינויי האקלים עם ההתחייבות ל-Climate Pledge להיות אפס פחמן נטו עד 2040, ממשיכים להציע שכר תחרותי והטבות גדולות, ולהמציא דרכים חדשות לשמור על בטיחות ובריאות העובדים שלנו ברשת התפעול שלנו, רק אם נציין כמה. כל אחד יכול לראות בעצמו על ידי סיור וירטואלי חי באתרים שלנו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    וככה מחליפים עובדים באוטומציה (ל"ת)
    יוסי 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור