כסף וצרכנות

אמזון במהלך מפתיע: נכנסת לתחום חדש

ענקית הקניות ברשת פותחת חנות מסוג חדש, שמתבססת על טכנולוגיית החנויות ללא קופות שלה בשיתוף פעולה עם אחת מרשתות המזון הגדולות בעולם
יאיר מור | 
אמזון (צילום unsplash)
בשעות אלה נפתח בניו-יורק בית קפה חדש, שמחוץ לו מתנוססים שני דגלים: אחד של רשת בתי הקפה סטארבאקס, והשני של ענקית הקניות ברשת אמזון.
בית הקפה "Starbucks Pickup with Amazon Go" הוא שיתוף פעולה בין שתי החברות, ששתיהן מנוהלות מהעיר סיאטל שבוושינגטון, בקצה השני של ארה"ב, והוא מבוסס על טכנולוגיית החנויות ללא קופות של אמזון. לדברי החברות, לקוחות בבית הקפה החדש יוכלו להזמין פריטים מהתפריט לפני ההגעה למקום באמצעות אפליקציית סטארבאקס, או להגיע למקום, לבצע הזדהות ראשונית באמצעות סורק כף יד, קוד בחנות או כרטיס האשראי, ולהתחיל לאסוף פריטים מוכנים (כמו מאפים, סלטים, כריכים, חטיפים וכדומה) מהמקררים ומהבריסטות במקום. חיישנים בחנות, הכוללים מצלמות, משקלים על המדפים ועוד, מנהלים רישום של מה שכל לקוח לקח וגובים ממנו תשלום מייד עם יציאתו מהחנות, ללא צורך בעצירה לתשלום.
 
לדברי קת'רין יאנג, סגנית נשיאה בכירה לגידול ופיתוח עולמיים בסטארבאקס, "זו הוכחת-היתכנות ששתינו נלמד ממנה". עבור רשת בתי הקפה מדובר בניסיון להתאים את עצמה לעידן שאחרי הקורונה, לאחר שבשנה וחצי האחרונות סגרה 400 בתי קפה רגילים ופתחה יותר בתי קפה בשיטות של איסוף דרך חלון – אם בהליכה ואם ב-drive-through.
בית הקפה הניסיוני נמצא ברחוב 59 במנהטן, במקטע שבין שדרות פארק ולקסינגטון, ובשנה הבאה מקוות החברות לפתוח לפחות שני סניפים נוספים של הרשת החדשה, אחד מהם בבניין הניו-יורק טיימס.
דיליפ קומאר, סגן נשיא לחנויות פיזיות וטכנולוגיה באמזון: "תכננו את החוויה הזו להתאים לצרכים של אנשים בעודם חיים את יומם. לפעמים אתם ממהרים, בימים אחרים יש לכם זמן רב יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה