קריירה ולימודים

הפרילנסרים מתחדשים: זה הארגון החדש שהוקם

הבוקר הוקם ארגון הפרילנסרים בישראל בראשו תעמוד עו"ד כרמית שחיבר: "פרילנסר הוא שכיר בחובות - חייב נאמנות למעסיק עבורו פעמים רבות הוא עובד באופן בלעדי, חיי מדד ליין לדד ליין. לעומת זאת, בזכויות שלו הוא רחוק שנות אור מביטחון תעסוקתי"
מערכת ice |  1
כרמית שחיבר (צילום אור גרין)
בשורה לפרילנסרים: היום (שלישי) הוקם לראשונה ארגון הפרילנסרים בישראל. בארגון טוענים שההקמה נועדה בכדי להביא לרשת ביטחון סוציאלית לפרילנסרים, להשמיע קול משמעותי בכנסת, להקים ולהוזיל מתחמי עבודה שיתופיים, להביא להכרה בהוצאות נלוות שקשורות בעבודה בדו”ח מס, לדאוג להטבות מיועדות לפרילנסרים, הכשרות מקצועיות, ייעוץ כלכלי ובחירת ביטוחים, ומפגשי קהילה.
בראש הארגון עומדת עו”ד כרמית שחיבר (36) עורכת דין, נוטריונית ומגשרת פרילנסרית, בוגרת תואר שני במשפטים מאונ’ בר אילן ותואר ראשון מהמרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן. מכהנת כיו”ר התחדשות עירונית בלשכת עורכי הדין, לשעבר סגנית יו”ר מחוז תל אביב והמרכז בלשכת עורכי הדין. ממייסדי פורום פסגת ארגוני הנדל”ן בישראל המאגד מעל 30 ארגוני גג בתחום הנדל”ן.
שחיבר אמרה: “פרילנסר הוא שכיר בחובות - חייב נאמנות למעסיק עבורו פעמים רבות הוא עובד באופן בלעדי, חיי מדד ליין לדד ליין. לעומת זאת, בזכויות שלו הוא רחוק שנות אור מביטחון תעסוקתי: יחסי העובד מעביד הם חד צדדים - כי המעסיק לא חייב לו כלום, אפילו לא לשלם שכר בזמן, שלא לדבר על מתן הודעה מוקדמת לפני פיטורין, או פיצויים. כשהוא חולה - לא תהיה הכנסה, והילדים ירעבו. שהוא באבל - הא צריך להתאבל פעמיים - קודם על מות יקירו, ואח”כ על אובדן פרנסה, ולעתים אובדן מקור פרנסה.
הקורונה ההביאה לכך שרבים שאיבדו את הכנסתם הפכו לפרילנסרים, מה שטוב מאוד לאלה שזקוקים לשירותם - כי ההציע גדל, אך בגלל שהביקוש יורד התנאים מוחרפים אף יותר. הגיע הזמן שמדינת ישראל תסתכל בעיניים לכל אחת ואחד מאיתנו. גם אנחנו אזרחים. גם אנחנו משלמים מיסים. גם לנו מגיעה רשת ביטחון. ארגון הפרילנסרים יהיה הבית, ובעיקר הפה לאלה שחוששים - ובצדק, לפתוח את פיהם."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פרילנסרים הם מנוע הצמיחה שלנו
    Anj 11/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בארצות הברית יש 60 מיליון פרילנסרים . שליש מכוח העבודה . חלקם כבר מנהלים אסטרטגיה שווק מקצועית באמצעות פלטפורמות כמו adlessmarketing- יעיל וחכם
    סגור