קריירה ולימודים

מהפכה בזכאות לדמי אבטלה: מי יהיו זכאים ליהנות מההטבה?

החל ב-1 בינואר 2022 מי שנמצא בהכשרה מקצועית וזכאי לתשלום דמי אבטלה, דמי האבטלה שישולמו לו יהיו עד לגובה דמי האבטלה המלאים להם היה זכאי אילו היה מובטל, במקום עד לגובה סכום השווה ל-70% מדמי האבטלה כאמור, כפי שקבוע בחוק הביטוח הלאומי, טרם הוראת השעה
מערכת ice |  4
אבטלה (צילום פלאש 90/ יוסי זמיר, Pixabay)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הביטוח הלאומי של של חברי הכנסת אפרת רייטן מרום, ניר אורבך וולדימיר בליאק, אליה הוצמדו הצעות של חברי הכנסת חוה אתי עטייה ואיתן גינזבורג. 41 תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת העבודה והרווחה.
הוצע לקבוע, כהוראת שעה למשך שנה אחת נוספת, כי החל ב-1 בינואר 2022 מי שנמצא בהכשרה מקצועית וזכאי לתשלום דמי אבטלה, דמי האבטלה שישולמו לו יהיו עד לגובה דמי האבטלה המלאים להם היה זכאי אילו היה מובטל, במקום עד לגובה סכום השווה ל-70% מדמי האבטלה כאמור, כפי שקבוע בחוק הביטוח הלאומי, טרם הוראת השעה.
בדברי ההסבר נכתב: "המצב האמור טעון תיקון, מאחר ויש בו תמריץ שלילי להשתתף בהכשרה מקצועית, ובכך נמנע ממבוטחים רבים הסיכוי להשתלב בעתיד בתעסוקה כל שהיא או בתעסוקה התואמת יותר את יכולותיהם. על פי נתוני אגף המחקר של המוסד לביטוח לאומי, מספר מקבלי האבטלה שהשתתפו בתוכניות הכשרה מקצועית הלך ופחת בשנים האחרונות.
 
היום, בעקבות משבר הקורונה ובעלייה החדה בשיעור המובטלים, וכן בעקבות השינויים המואצים החלים על מבנה שוק העבודה, ראוי ורצוי שאנשים הנמצאים מחוץ לשוק העבודה יקבלו את הכלים הנדרשים בכדי להכשיר את עצמם מחדש ולהיכנס למעגל התעסוקה."
ח"כ אפרת רייטן מסרה: "מדובר בצעד חשוב והכרחי בעיקר לאור תקופה כלכלית לוטה בערפל וחוסר ודאות עבור אזרחים רבים שנמצאים ללא עבודה, וכאשר ענפי פרנסה רבים נסגרים נוכח הגבלות חדשות לשמירה על בריאות הציבור לאור התפרצות מחודשת של הקורונה. יודגש שכל מהותה של תקופת האבטלה הינה להוות כלי זמני, גשר בין מקום עבודה אחד למשנהו, ולספק לאזרח חודשים ספורים, אפשרות וההזדמנות לקיום בכבוד כדי שיוכל לחפש בראש שקט עבודה אחרת ולחזור לעולם התעסוקה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חסר לכם שלא תפרסמו את מה שכתבתי!
    מירון נילי 01/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני, ועוד עשרות כמוני נפוצץ בפייסבוק ובערוצים שונים את שכתבתם, ואת תגובתינו! אם לא תפרסמו, זה רק מראה עד כמה אתם מפחדים מהאמת! ואין בכם שום יושרה ורצון לפתור בעיה זו, גזילת כספיהם של המבוטחים בביטוח לאומי! התעוררו!!! תפסיקו ללכת סחור סחור! אנחנו לא עד כדי כך מטומטמים, גם לא נאיביים! השתפשפנו מספיק כדי להבין מדוע אנו מקבלים קיצבה עגומה כל כך! לא הגונה! ולא מציאותית! לא רוצים הגדלה זעומה רק לשנה! רוצים קיצבה הגונה קבועה! אל תגעו בכסף שלנו! הוא שייך אך ורק לנו!
    סגור
  • 2.
    לא רוצים נדבות, רוצים קיצבה הוגנת!
    מירון נילי 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לא, לא נכנע לסחטנות, תפסיקו להתל בנו! עיזבו את כספינו! לאלתר לההעלות את קיצבת הגימלאים! ל-5,300₪ ב פ ע י מ ה א ח ת !!! כמו שהעלתם את משכורותיהם של החכי"ם בפעימה אחת! פלוס הטבות שדרשנו! הנחות במים ובארנונה ותרופות, תחבורה, ולהעלות את העזרה בדיור לפחות ב-50%! לנזקקים!
    סגור
  • 1.
    תפסיקו ללכת סחור סחור, הגימלאים לא רוצים שנה אחת הטבה,
    מירון נילי 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן שתבינו! לא מוכנים שתיקחו את כספי המבוטחים! אל תגעו בקופת המבוטחים! רוצים קיצבה קבועה! לא לשנה, לא לשנתיים! קיצבה קבועה עד מותינו! בשביל זה שילמנו עשרות שנים לביטוח הלאומי! עיזבו את כספינו! אל תיגעו בו! אנחנו חוזרים ואומרים די מספיק לעשוק אותנו! הניחו לכספינו!
    סגור
  • בחסות החוק
    המאפיה 01/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הביטוח הלאומי . בושה למי שנזקק .. אלימים מילולית ומנצלים את החוק כנגד הנזקקים . נוקטים בטקטיקות מלוכלכות עם עיקולים וכו'.. מה שמגיע לא משלמים גובים קנסות ללא הצדקה . והכי גרוע ההשפלה שעוברים מבוטחים שאמורים לקבל שירות והביטוח הלאומי מתחבא מאחורי טלפוניות שמעבירות הודעות מקבלים קהל דרך הטלפון ברחוב בושה וחרפה ממש ברחוב הוציאו טלפון וככה מקבלים שירות .... מתעללים במי שאמור לקבל שירות אנשים מוגבלים נכים מבוגרים וכו'.. ברחוב צריכים לעמוד ברוח בגשם הירושלמי שלא נדבר על הקור המקפיא בושה חרפה גועל נפש .
    סגור