קריירה ולימודים

העברית או ת"א? זה המוסד שהפציץ במבחני לשכת עוה"ד

לשכת עורכי הדין פירסמה את נתוני מבחני הלשכה במחזור החורף 2021. זה המוסד האקדמי שבו עברו הכי הרבה תלמידים את המבחן הקשה והיוקרתי
אביחי דלאל | 
אוניברסיטאות (צילום ויקיפדיה, פייסבוק/ האוניברסיטה העברית)
לשכת עורכי הדין פירסמה היום (חמישי) את נתוני מבחני הלשכה, 64% מכלל הנבחנים שניגשו בפעם הראשונה לבחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין במחזור חורף 2021 עברו בהצלחה את הבחינה. 
ב-28 בדצמבר 2021, נערכה ברחבי הארץ בחינת ההסמכה בכתב של לשכת עורכי הדין. לבחינה ניגשו 2,174 מתמחים ומתמחות. 1,177 מתמחים ניגשו לראשונה לבחינה ואחוז המעבר שלהם עומד על 64%. 345 נבחנים ניגשו לבחינה בפעם השנייה. מהם עברו 20% בלבד.  652 נבחנים ניגשו לבחינה פעם שלישית ומעלה ומהם עברו 8% בלבד.
על אף כמות גדולה יותר של נבחנים מהמכללות (1,378 נבחנים) מאוניברסיטאות (624 נבחנים),  כמות העוברים מהאוניברסיטאות גדולה יותר. 84% מהנבחנים מהאוניברסיטאות עברו שהם 526 לעומת 24% בלבד במכללות שהם 327 נבחנים.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי: "אני מברך את המצטרפות והמצטרפים החדשים למשפחת עורכי הדין בישראל ומאחל להם הצלחה בדרכם החדשה. נתוני ההצלחה בבחינה ממחישים כי היא ניתנת למעבר, ובאחוזים גבוהים מאוד. עבור מי שמשקיע ושיש בלבו את כוח הרצון - השמים הם הגבול. ולמאוכזבים אני מבקש לומר - אל נא תאמרו נואש. רבים בנינו עברו את הבחינה בפעם השנייה והשלישית. נסו שוב, והצליחו״. ראש הלשכה הוסיף: ״מקצוע עריכת הדין הופך למבוקש יותר ויותר, בכלל ענפי המשק, לרבות ענף ההייטק והפיננסים, ואני גאה בכל אחת ואחד מכם על השקעתכם ועל הדרך שעברתם. עם הצטרפותכם למשפחת הלשכה, אבקש לאחל בריאות טובה, ולבקש כי תשמרו על שלטון החוק ועל הדמוקרטיה הישראלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה