קריירה ולימודים

מס הכנסה בדרך לשינוי: מי הזכאים לנקודות זיכוי נוספות?

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק של יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר וח"כ ולדימיר בליאק - מי הזכאים לנקודות זיכוי נוספות?
מערכת ice |  2
עולים חדשים (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
מליאת הכנסת אישרה אתמול (רביעי) בקריאה ראשונה את הצעת החוק של חברי הכנסת ולדימיר בליאק ויו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר לנקודות זיכוי לעולים החדשים בפקודת מס הכנסה. 
חברי הכנסת מציעים לתקן את סעיף 35 ולהוסיף 1/12 נקודת זיכוי לכל חודש מהשנה הראשונה מאז עליית העולים החדשים לישראל, ועוד רבע נקודת זיכוי לכל חודש מהשנה וחצי שאחריהם. להאריך את התקופה מ-42 חודשים ל-54 חודשים. כמו כן, בהצעת החוק נכתב להחיל את החוק מתחילת השנה.
בדברי ההסבר נכתב: "סעיף 35 לפקודת מס הכנסה קובע כי בחישוב המס של עולה יובאו בחשבון 5.4 נקודות זיכוי בשנה וחצי הראשונה מעלייתו לישראל, שתי נקודות זיכוי בשנה שלאחר מכן ונקודת זיכוי אחת בשנה שלאחר מכן. כמו כן נקבע בסעיף כי הזיכוי יינתן לשנת מס שכולה או חלקה נמצאת בתקופת חודשי הזכאות, לפי מספר החודשים שהעולה היה בישראל באותה שנה, ובפעם הראשונה שנעשה לעולה. אם העולה ביקש זאת, לא תובא במניין חודשי הזכאות תקופת היעדרות רצופה מהארץ שאינה פחותה משישה חודשים ואינה עולה על שלוש שנים.
 
הניסיון מלמד כי מרבית העולים אינם מממשים את הטבת המס מסיבות שונות, ובהן קושי בהשתכרות באופן יציב בתקופה זו, למידה באולפן או הכנסה נמוכה שאינה מגיעה לרף המס. לפיכך, בהצעת חוק זו מוצע להאריך את תקופת הזכאות לנקודות זיכוי בשנה ולקבוע כי בשנה הראשונה מעלייתו לישראל יהיה עולה זכאי לנקודת זיכוי אחת נוספת. יתר נקודות הזיכוי הקבועות כיום בפקודה ייוותרו ללא שינוי. להערכת משרד האוצר, העלות התקציבית של הצעת החוק היא 30 מיליון שקלים חדשים בשנה, אולם כיוון שהממשלה נתנה את הסכמתה להצעת החוק, לא מדובר בהצעת חוק תקציבית כהגדרתה בסעיף 3ג לחוק־ יסוד: משק המדינה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ולדימיר דואג לעולים על חשבון האזרח
    ולדימיר 03/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולדימיר מביא ולדימיר
    סגור
  • 1.
    לא יאמן, העולים מברהמ לשער אוכלים את מיסי המדינה. כנסו
    אטוגי 03/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל עולה כזה זה מיליונים למדינה. הזנחה רפואית של דנים באים לפהלעשות אוברול רפואי צענטורים בדיקותmri, ct טיפולים זה מאותאלפי שקלים בשנה לאדם להדביל מהותיקים שטופלודמ טובמצעירותם פחות מחלותיותרתחזוקה. מדובר פה בגניבת הקופה הציבורית בעזרת רופאים דוברי רוסית שהשתלטו על קופות החולים וחוסכים מהותיקים טיפולים לטובת העולים. זה גניבה ממששום אתיקה
    סגור