קריירה ולימודים

חיילת שנפצעה תפוצה לאחר סירוב חברת הביטוח, כמה תקבל?

לאחר שנפצעה בעת חזרה מבילוי, שברה חיילת את הקרסול ותבעה את חברת הביטוח שסירבה לשלם לה בטענה שזו לא תאונת דרכים. השופטת קבעה פיצויים לטובתה 
מערכת ice | 
אילוסטרציה\למצולמת אין קשר לכתבה (צילום פלאש 90)
צעירה בת 25 שברה את קרסולה לפני כ-5 שנים כאשר יצאה מהרכב של אביה. באותו זמן שירתה בצה"ל, וחברת הביטוח שלה "שומרה", טענה שהמקרה לא נחשב לתאונת דרכים משום שזה קרה לאחר שיצאה מהרכב. שופטת בית משפט השלום בעפולה, מאג'דה ג'ובראן מורקוס, קבעה לאחרונה כי היה מדובר בתאונת דרכים וגזרה פיצוי לחיילת בגובה של כ-112 אלף שקל מחברת הביטוח.
החיילת סיפרה כי בילתה עם חברים עד השעה 4 לפנות בוקר, ואז ביקשה מאביה לאסוף אותה. האב הגיע והיא נסעה איתו כאשר היא יושבת במושב האחורי כיוון שכעס עליה, כך לדבריה. לאחר שהחנה אביה את הרכב ליד הבית שלהם, היא ניסתה לרדת אך הרגל שלה נתקעה בין המושב ליציאה מהרכב, סובבה את הקרסול ונפלה קדימה על המדרכה.
האב יצא מהרכב ושמע אותה צועקת ורץ לעברה, הוא עזר לה להיכנס הביתה ואמה, רופאה במקצועה, כרכה לה תחבושת. יום למחרת החיילת פנתה לביקור רופא שם אבחנו לה שבר בקרסול וקיבלה הפניה לטיפול בבי"ח העמק בעפולה.
 
חברת הביטוח שלה, "שומרה", טענה שהפגיעה הייתה לאחר שיצאה מהרכב ולכן לא מדובר בתואנת דרכים ולכן לא מגיע לה פיצוי מהביטוח. בעקבות זאת החיילת הגישה תביעה. בבית המשפט התחרש קרב גרסאות כאשר החברה טענה שבביקור רופא צוין רק שיש שבר בקרסול, ולא נכתב על היציאה מהרכב. החיילת הסבירה שאמה היא זו שמסרה את הפרטים לביקור רופא ולא ידעה מה בחרו לרשום.
כאמור, השופטת מאג'דה ג'ובראן מורקוס קבעה כי יש לקבל את גרסת החיילת ועדותה הייתה עקבית. בנוסף, ציינה שבמסמכים מהמיון בבי"ח העמק נכתב על הירידה מהרכב שגרמה לשבר. לאחר שקיבלה חוות שעת של אורתופד מומחה, קבעה השופטת שלחיילת 5% אחוזי נכות. עקב כך, גזרה השופטת כי על החברה לשלם לתובעת 60 אלך שקל על אובדן כושר עבודה, 18 אלף שקל על כאבים, ו-11 אלף נוספים על הוצאות נלוות כמו נסיעות לטיפולים. בנוסף, חויבה חברת "שומרה" בעוד 14.6 אלף הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין לתובעת. סה"כ כ-112 שקל.  
ב"כ התובעת: עו"ד פאדיה עתאמלה שלבי
ב"כ הנתבעת: זיו מנדלוביץ, עורך דין תאונות דרכים
פסק הדין פורסם ע"י עו״ד שי טביב באתר "פסקדין"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה