קריירה ולימודים

השביתה תחזור? היועמ"שית אישרה את המשך המו"מ עם המורים

בתום דיון לילי היועצת המשפטית לממשלה אישרה את המשך קיום המו"מ על הסכם שכר עם המורים גם בתקופת בחירות, האם שביתת המורים תחזור?
מערכת ice | 
יפה בן דוד (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
היועצת המשפטית לממשלה  עו"ד גלי בהרב מיארה הודיעה היום (ראשון) כי תאפשר את המשך קיום המשא ומתן בין משרד האוצר להסתדרות המורים, על אף פירוק הממשלה ופיזור הכנסת הצפויים השבוע.
"במהלך הלילה התיים דיון בראשות המשנים ליועצת המשפטית לממשלה (משפט ציבורי-חוקתי ומשפט ציבורי-מנהלי) בהשתתפות מנכ"ל משרד האוצר, הממונה על התקציבים, הממונה על השכר, היועץ המשפטי של משרד האוצר, היועץ המשפטי של הממונה על השכר ומנהלת המחלקה למשפט העבודה בפרקליטות המדינה. בהמשך לכך, החליטה  היועצת המשפטית לממשלה כי ניתן לקיים משא ומתן עם הסתדרות המורים לשם הגעה להסכם שכר חדש, בכפוף למגבלות המוכרות החלות בתקופת בחירות" , נמסר בהודעה מטעם משרד המשפטים.
 
השבוע האחרון של הלימודים בבתי הספר והגנים נפתח היום כסדרו, כשמקביל צפויה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד לקיים פגישת המשך עם הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן, ואיום השביתה עדין קיים.
ביום חמישי האחרון לאחר יומיים רצופים של שביתה כוללת במערכת החינוך, ועיצומים חלקיים בתחילת השבוע שעבר, הודיעה בן דוד על הקפאת עיצומי המורים: "נעתרנו לבקשת שרת החינוך והחלטנו להקפיא את העיצומים. אני מקווה להמשך מו"מ ענייני וכנה עם הממונה על השכר, ומצפה ששאר הגורמים בממשלה ובמערכת הפוליטית גם יראו לנגד עיניהם את טובת המערכת, ויבינו כי אם לא נגיע להסכמות בימים הקרובים - ניאלץ לחדש את המאבק", מסרה מזכ"לית הסתדרות המורים. 
 
ההודעה הגיעה ברקע ביקורת ציבורית נרחבת, על הפגיעה ברווחתם של התלמידים וההורים. "אנו תומכים בדרישות המורים להעלות את שכרם, אבל ממש לא מובן מדוע הם פועלים להשבתות פראיות בעיצומו של מו״מ שאף עומד להתקדם" נמסר, בהודעה של הנהגת ההורים הארצית לפני מספר ימים.
שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס בתחילת השבוע שעבר למו"מ ולדרישת האוצר להגדיל את השכר באופן כזה שיתגמל יותר מורים צעירים: "אני קורא ליפה בן דוד והסתדרות המורים, קחו פסק זמן ותפסיקו עם השביתות. אני מציע מיום ראשון להיכנס למו"מ רציף עד שנגיע להסכם" אמר.
לדבריו: "אין כזה דבר משא ומתן של 'take it or leave it' , אנחנו רוצים לדון על הכל, על שכר המורים והתאמת החופשים של מערכת החינוך והמשק הישראלי וכמובן גם על תגמול למצוינות ". ההצהרה כאמור, ככל הנראה מאבדת מתוקפה כאשר לא סביר כי יוכלו לקדם באוצר צעדים מהותיים על רקע פיזור הכנסת.
גם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שנחשבת לתומכת בצד של המורים במו"מ, הגיבה להחלטה להקפיא את השביתה: "אני מברכת את מזכ״לית הסתדרות המורים יפה בן דוד על שנעתרה לבקשתי להקפיא את העיצומים, בכוונתי להמשיך להוביל קידום מהיר של המשא ומתן כדי לחזק את מעמדם של המורים, גיוס צוותי הוראה ופתיחה מסודרת של שנת הלימודים תשפ"ג ", מסרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה