קריירה ולימודים

תל-אביב תעניק פרסים בגובה 18 אלף שקלים: זו הסיבה

עריית תל אביב הודיעה על הזוכים בפרסי הספרות של הערייה לשנת 2022. מענקים בסך 18,000 שקלים יוענק לכל אחת ואחד מהזוכות והזוכים בטקס חגיגי במעמד ראש עיריית תל-אביב - יפו
מערכת ice | 
רון חולדאי (צילום צילום מסך)

עריית תל אביב הודיעה היום (חמישי) על הזוכים בפרסי העריה לספרות לשנת 2022.  פרס עיריית תל אביב-יפו לספרות יפה ע"ש חיים נחמן ביאליק, יוענק לדרור בורשטיין על ספרו "עולם קטן", ליעל גלוברמן על ספרה "מפת חצי האי", לציפור פרומקין על ספרה "קצה העולם".

פרס העירייה ע"ש טשרניחובסקי לתרגומי מופת יוענק לדנה כספי ועמרם פטר, וכן הפרס ע"ש מנדלי מוכר ספרים לספרות בלשון יידיש, יוענק לפרופ' נתן כהן, ופרס "חכמת ישראל" בתחום זה, יוענק לפרופ' זיווה שמיר, ולפרופ' אבי שגיא על ספרו "עם, מולדת וספר".


בין השאר ציינו השופטים בנימוקיהם כי " פרופ' זיוה שמיר- זיוה שמיר הקדישה את חייה לחקר הספרות העברית הקלאסית אבל יותר מכל היא מזוהה עם חקר דמותם ויצירתם של ביאליק ואלתרמן. ליצירתו של ביאליק העמידה זיוה שמיר את הקטגוריות העיקריות המבססות את הקנון הפואטי שלו ודומה שאין מועמדת ראויה ממנה לזכות בפרס על שם חיים נחמן ביאליק לחכמת ישראל".
 


וכן כי "פרופ' אבי שגיא- בספרו של אבי שגיא "עם מולדת וספר" עוסק שגיא בסוגיות הרות גורל ביחס לקיום היהודי בזמן הזה. הספר יצר שיח מחקרי מסוג חדש. לטענתו הקיום היהודי נע מן הממשות הריאלית לממשות הטקסטואלית וחוזר חלילה. שגיא בוחן לעומקן גישות פילוסופיות כמו של הרמן כהן, פרנץ רוזנצוויג ואדמון ז'אבס. כדי להציב קטגוריות חדשות של חשיבה על אופיו של העם היהודי. ספר זה מצטרף לספריו הרבים פורצי הדרך של אבי שגיא. על כך הוא ראוי לפרס ביאליק לחכמת ישראל".


הפרסים בסך 18,000 שקלים יוענק לכל אחת ואחד מהזוכות והזוכים בטקס חגיגי במעמד ראש עיריית תל-אביב - יפו, רון חולדאי ובהשתתפות הזוכים בפרסים השנה, השופטים וזוכי הפרסים בשנים הקודמות.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה