קריירה ולימודים

שוטר שעבר התעללות כילד נלחם כעת למען קורבנות אונס

שוטר בריטי שעבר התעללות מינית בילדותו, מקדיש כרגע את שירותו במשטרה למאבק בקורבנות אונס ובאנסים
מערכת ice | 
מעצר-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ רועי אלימה)
שוטר שעבר התעללות בילדותו נלחם כעת כדי לסייע לקורבנות האונס. חייו של ג'ון נידהם היו קודרים מגיל צעיר - הוא גדל בשכונת עוני באנגליה, אביו היה כלוא ואמא שלו עברה התמוטטות שגרמה לה להתאשפז במוסד סגור. בגיל שבע, הוא נלקח לאומנה, למה שתהפוך לתקופה המבודדת והטראומטית ביותר בחייו - שהייתה לה השפעה מתמשכת לאורך עשרות השנים שחלפו מאז.
 
הוא הוכנס לחדר עם מבוגר שאנס אותו בקביעות במשך כשנה. "הייתי מתקבע על אור מרחוק, כמו אור כתום, או משהו שעובר דרך הווילון, כי זה לא תמיד היה בלילה, זה היה גם בשעות היום", סיפר ג'ון, כיום בן 46 . "אנשים אומרים שאני שחקן פוקר טוב כי אני יכול להגיע למקום הזה במוחי שבו אני לא מראה שום רגש, לא מראה שום תחושה".
"אפילו השתמשתי בזה בזירה של כמה פיגועים בשנים האחרונות, או מוות פתאומי או משהו כזה, ואני בעצם משתמש בזה בכוונה. אני חושב שאני פשוט הולך למקום שבו זה מגן עליי , נפשית ורגשית".
המתעלל שלו היה בעל רקע צבאי והוא היה מתפרץ לחדר לבוש במסכת גז ומחזיק סכין, מה שגרם לג'ון להרטיב את המיטה. חוויותיו הותירו אותו עם הפרעה פוסט טראומטית (PTSD). "היו לי סיוטים על בחור עם מסיכת גז וסכינים שהגיע עד הגרון שלי במשך 20 שנים מוזרות", הוא נזכר. בסופו של דבר הוא יצא מהאומנה כשאבא שלו שוחרר מהכלא והוא בילה את שנות ה-20 שלו במעבר מעבודה לעבודה עד שנכנס למשטרה.
 
כעת, כשהוא עובד באכיפת החוק, הוא חש חובה לדווח על המתעלל שלו, עליו לא סיפר לעולם.  "כשהגעתי לבית המשפט, השופט אמר לי, "למה לא דיברת מוקדם יותר?", כי לקח לי 26 שנים או משהו לדבר על זה. אמרתי לשופט, "אם מישהו שם לי מפוח על הפנים, הבושה והסטיגמה היו כל כך עוצמתיים וכל כך חזקות שלעולם, לעולם לא אזכיר זאת". לבסוף, למרות המשפט הקשה, התוקף יצא לחופשי.
"זו הסיבה שלוקח כל כך הרבה זמן להרבה אנשים שעברו חוויות דומות לי לדבר על הנסיבות הקשות ביותר האלה". אבל לאחר שחפר את כל הטראומה שלו בבית המשפט, חבר המושבעים נתלה - פעמיים - והפושע יצא לחופשי. לאחר מכן, ג'ון אמר שהוא הכי נמוך שהיה אי פעם. נגוע בהתקפי פאניקה ודיכאון, הוא כמעט ולא יצא מהבית. אבל אחרי הרבה חששות, הוא מזכה את הייעוץ שעזר לו לשנות את חייו.
אבל ג'ון לא נתן לעניין לשבור את האמון שלו במערכת החוק. הוא עובד כעת ביחידה לניהול עבריינים, שם הוא מתמודד עם פושעים חמורים ומאורגנים; הוא גם פועל לעזור לעמיתיו להבין את החוויה של ניצולי התעללות, ומכוון להקים 'שגריר ניצולי קורבן' בכל יחידת משטרה בבריטניה. ג'ון אמר: "הם יתנו לקורבנות ולניצולים קול אמיתי בתוך השירות, הם יעזרו להם לשפר את האמפתיה וההבנה שלהם ולהכניס את עצמם לנעליו של הקורבן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה