קריירה ולימודים

עצוב: אחד משדרני הרדיו האהובים בתולדות ישראל הלך לעולמו

שדר הכדורגל המיתולוגי, עמי פזטל, שהגיש תוכניות ספורט רבות ב"קול ישראל", ונחשב למייסד של התוכנית המיתולוגית "שערים ושערים", הלך לעולמו בגיל 87
מערכת ice |  2
אולפן רדיו (צילום iStock)
שדר הכדורגל המיתולוגי, עמי פזטל, הלך הבוקר (שלישי) לעולמו בגיל 87. פזטל הגיש תוכניות ספורט רבות ב"קול ישראל", נחשב למייסד של התוכנית המיתולוגית "שערים ושערים" ב"רשת ב" יחד עם נחמיה בן אברהם, הגיש אותה שנים רבות לצד משה קשטן ונחשב לאחד משדרני הספורט האהובים בהיסטוריה של מדינת ישראל.
לצד עבודתו ברדיו, פזטל ניהל קריירה עשירה ומרשימה ששזורה בעולם הספורט בדרכים נוספות. לאורך עשרות שנים הוא שימש כיו"ר קבוצת שמשון ת"א, עוד בימים שבהם היא שיחקה בליגה הבכירה. ב-1966 אף הוזעק פזטל לאמן את קבוצת הבוגרים והגיע איתה עד לגמר גביע המדינה, כשהפך לאחד האנשים המזוהים ביותר עם המועדון לאורך השנים.
פזטל למד משפטים באוניברסיטה העברית, ועבד במשך עשורים רבים כעורך דין. בין היתר היה המשנה ליועץ המשפטי של עיריית ת"א, וגם כיהן כדיין בבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל.
 
יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ: "עמי פזטל, מגדלור של חכמה, אהבת האדם והמשחק, היה לא רק פס הקול של הכדורגל הישראלי בזכות תרומתו ארוכת השנים לתוכנית 'שירים ושערים', אלא גם אבן יסוד במועדון הכדורגל שמשון ת"א ובמשך עשורים כדיין בבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל. עמי, חבר יקר של כולנו, הכיר היטב כל רובד בחברה הישראלית ובכדורגל שלנו ותמיד האמין בתרומה הגדולה של המשחק להתפתחות האדם ולחברה בה הוא פועל".
זוארץ הוסיף: "נועם הליכותיו, חכמתו, ידיעותיו המשפטיות וחיוכו הנצחי הפכו אותו לאדם משכמו ומעלה, שתמיד הרגיש בן בית בהתאחדות לכדורגל והיה אהוב על כל מי שפגש אותו. אשרינו שזכינו להיות חלק ממפעלות חייו. תהא מנוחתו עדן".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    טעות בכתבה
    שוקי 02/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה שהכתב בכלל לא מכיר את התוכנית תוכנית הספורט נקראה שירים ושערים
    סגור
  • 1.
    יהי זכרו ברוך
    דורון 02/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בהחלט הקול של המדינה. מזוהה עם שירים ושערים.
    סגור