קריירה ולימודים

בעקבות אסונות העגורנים: דיון חירום בוועדת העבודה והרווחה

ח"כ ישראל אייכלר, יו"ר ועדת העבודה והרווחה, זימן להיום (שני) דיון חירום בעקבות רצף התאונות הקטלניות בהם היו מעורבים עגורני צריח. בין חיפוש הפתרונות הטכנולוגיים מוצא הפיתוח של חברת סקייליין עגורנים - ה"קוקפיט"
מערכת ice | 
העגורן שקרס (צילום פלאש 90)
היום (שני) התקיים דיון חירום בעקבות רצף התאונות הקטלניות בהם היו מעורבים עגורני צריח אותו זימן ח"כ ישראל אייכלר, יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת. בשבוע האחרון נהרגו שני פועלים ו-6 נפצעו כתוצאה ממנוף שפגע בפיגומים וגרם לקריסתם באתר בנייה ברמת גן והרוג ונעדר כתוצאה מקריסת עגורן בתחנת הכוח רוטנברג באשקלון.
במסגרת הדיון עתיד היה לעלות נושא הפתרונות הטכנולוגיים, ששילובם בענף כבר היום יכול לצמצם משמעותית ואף למנוע לחלוטין פגיעה בחיי אדם במקרים של תאונות מסוג זה. אחד ממשתתפי הוועדה הינו ברוך פרנס, יו"ר חברת סקייליין עגורנים, שפיתחו את ה"קוקפיט", אמצעי עתיר אמצעיים טכנולוגיים המאפשר בראש ובראשונה למפעילי העגורן לעבוד ולהפעיל את המנופים מהקרקע, ממקום בטוח מסודר ויעיל, כפי הנהוג במקומות אחרים בעולם.

ה"קוקפיט" מייתר את העבודה בגובה, חוסך את הצורך בטיפוס לגובה ומונע את הסיכון העיקרי למפעילים שאינם יכולים להימלט מתא המפעיל הממוקם בראש העגורן בעת הצורך. המערכת מושתת על פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים כמו מציאות רבודה, מאפשרת ראייה תיעוד ופיקוח מקרוב של כל פרט חשוב באתר הבנייה באמצעות מערך לייזרים ומצלמות מתקדמות, מתריעה און ליין על פעילות חריגה, מסייעת במניעת תאונות באתרי העבודה ומצילה חיים.
בין המוזמנים לדיון החירום היו משרד העבודה, המוסד לביטוח לאומי, משרד האוצר, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המוסד לבטיחות ולגהות, מכון התקנים הישראלי ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה