קריירה ולימודים

מנכ"ל נמל אשדוד תוקף: "אנחנו מהמקומות הטובים ב-OECD"

מנכ"ל נמל אשדוד בפועל, אלי בר יוסף, התייחס לדירוג הנמוך של נמל אשדוד בוועידת התעשייה וההייטק של התאחדות התעשיינים בישראל וטען: "בדירוג, ההשוואה בין נמלים היא פשוט שגויה"
מערכת ice |  1
נמל אשדוד (צילום באדיבות נמל אשדוד)
ביום שני התקיימה ועידת התעשייה וההייטק של התאחדות התעשיינים בישראל, ומנכ"ל בפועל נמל אשדוד אלי בר יוסף השתתף בפאנל בנושא ניהול שרשרת האספקה לצידם של מנהל אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים נתנאל היימן, רכז תחבורה ותשתיות במשרד האוצר איציק דניאל, מנכ"ל רכבת ישראל מיכאל מייקסנר, מנכ"ל חברת גדות תעשיות ביוכימיה אוהד כהן, שותף opex bdo דני לרר, סמנכ"ל תחזוקה והנדסה באל על שלומי קרקו, ויו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש.
בר יוסף אמר בפאנל כי "ארגון הטרמינלים הבינלאומי IAPH הגדיר את משבר הקורונה, כמשבר הגדול ביותר לשרשרת האספקה העולמי מאז מלחמת העולם השנייה. יחד עם זאת, מדינת ישראל לא סבלה ממדפים ריקים, לעומת מדינות רבות במערב דוגמת אנגליה וגרמניה, וזאת בעקבות העבודה המרובה והמקצועית שהשקענו בנמל אשדוד, אשר מטפל בכ-50% מכלל הסחורה שמגיעה לישראל, ממנה 70% מכולות. שמרנו על מסגרת חלונות זמן למכולות, קלטנו עובדים זמניים ועשינו השקעה אדירה בציוד התפעולי הירוק שלנו על מנת להמשיך להתייעל. התורים היו ב-4%-8% של המטענים בלבד".
 
במהלך הדיון בפאנל התייחס בר יוסף למחקר הכנסת אשר משתמש בדירוג חדש וניסיוני של הבנק העולמי לדירוג נמלים בעולם, לפי נמל אשדוד מדורג במקום נמוך: "בדירוג ההשוואה בין נמלים היא פשוט שגויה וכולם חוזרים על השגיאה הזו שוב ושוב וזה התחיל שוב במשרד האוצר. אנחנו מהמקומות הטובים ב-OECD. הדירוג הזה הוא דירוג ניסיוני. הם כתבו בפירוש בפתח הדירוג שמאוד קשה להשוות בין נמלים, ועל כן מכוני המחקר המתמחים לא משווים בין נמלים כאשר יש נקודות השוואה אחרות", אמר בר יוסף והסביר.
"הסיבה היא שסדרי הגודל הם שונים מדי, זה כמו לעשות השוואה בין זמן שהייה בפיצוציה השכונתית לבין זמן שהייה בסניף רמי לוי. לכן הם כתבו בפירוש לא להסתמך על זה כמשהו מהימן, אלא כמשהו ניסיוני, שאמור להיות אבן דרך לעתיד. כמובן שמי שפחות מכיר את התחום, כולל כלכלנים באוצר, בחרו לצטט אותו. זו שגיאה איומה, כי באותה הסקאלה, נמל שנחאי – הגדול ביותר בעולם, הוא רק מקום 44, כאשר נמל בירות שהוא פיצוצייה לידו דורג מקום 11".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שקרנים
    Jill b 03/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל תחפש טעות ,תחפש מי השקרנים ?
    סגור