קריירה ולימודים

מתווה המענקים לחוזרים לעבודה יצליח? "לחשוב על היום שאחרי"

רון תומר אמר בעקבות אישור התכנית לעידוד תעסוקה: ״אנו מברכים את משרדי האוצר והעבודה על אימוץ וביצוע מהיר של תוכנית נכונה לעידוד חזרה לעבודה במפעלים בכל רחבי הארץ, ובפרט בחבל התקומה ובצפון. אנו חייבים לחשוב על היום שאחרי ולדאוג לשמר ולפתח את מנועי הצמיחה והתעסוקה במשק בכלל, ובחבל התקומה בפרט"
מערכת ice | 
רון תומר (צילום יוסי אלוני)
לאחר שמשרד האוצר, בנה יחד עם שותפים רבים, ובראשם מנהלת תקומה, תכנית סיוע לעובדים ומעסיקים שתתמוך בגיוס מהיר של עובדים בענפים שאיבדו מספר רב של עובדים בעת הנוכחית, ותעודד חזרה של עובדים מפונים למקומות עבודתם הקבוע, נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, התייחס להחלטות.
תומר אמר בעקבות אישור התכנית לעידוד תעסוקה: ״אנו מברכים את משרדי האוצר והעבודה על אימוץ וביצוע מהיר של תוכנית נכונה לעידוד חזרה לעבודה במפעלים בכל רחבי הארץ, ובפרט בחבל התקומה ובצפון. אנו חייבים לחשוב על היום שאחרי ולדאוג לשמר ולפתח את מנועי הצמיחה והתעסוקה במשק בכלל, ובחבל התקומה בפרט".
 
עוד טען: "התוכנית מספקת מענה ראוי לתמרוץ אוכלוסיה לחזור לשגרת עבודה ולהירתם למאמץ הלאומי, על אף האירועים הקשים שעברו ולהבטיח את העתיד הכלכלי של האיזור שנפגע כל כך. כולי תקווה כי מדיניות זו הצופה פני עתיד, תאפשר שיקום מהיר וחזרה לצמיחה של הכלכלה הישראלית ותחלחל גם ליתר תוכניות הסיוע של המדינה״.
מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי, ירונה שלום: "הביטוח הלאומי רוצה להבטיח שיינתן מענה מיטבי, ככל הניתן, לכל המקרים שנוצרו בעקבות המלחמה ולהציג פתרונות גם למי שאינו יכול לחזור לעבודה בעקבות המצב וגם עבור מי שמשווע לחזרה לעיסוק כזה או אחר. אנחנו רוצים לאפשר ולהרחיב את ההיצע ולתת לאזרחי ישראל לבחור את המסלול שיתאים עבורם בשעה הזו"
יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' אבי שמחון: "הדרך הטובה ביותר לצלוח משבר כלכלי, כמו שלמדנו ממקרים רבים בעולם כולל הקורונה, היא להבטיח עד כמה שאפשר המשכיות תפקודית של המשק. המגזר העסקי, בפעילותו הרציפה, הוא הקטר של המשק, ויש במגזר זה ענפים שנפגעים מאוד כיום עקב מחסור של עובדים. לכן גיבשנו יחד את התכנית הזו, במטרה לעודד אנשים לעבוד בחקלאות ובבניין, ולתת מענה למחסור בעובדים בענפים הללו".
יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי: ״אנו מברכים על הצעדים שיסייעו למעסיקים בקליטה מהירה של עובדים בייחוד בענפים שבהם נפגעה בצורה משמעותית הרציפות העסקית ובענפים שנשענו לעיתים בצורה מוחלטת על העסקת עובדים זרים.  אני אפעל יחד עם העסקים על מנת לסייע להם בקליטתם המהירה של העובדים ועל מנת לעודד עסקים רבים לשוב לפעילות עסקית סדורה באופן מלא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה