קריירה ולימודים

פוניתם מהבית בגלל המלחמה? כך תדעו שלא תפוטרו מעבודתכם

אושר סופית בכנסת: איסור לפטר עובדים שלא ביצעו את עבודתם מחמת פינוי ממקום המגורים, או קרובי משפחה של נעדרים
מערכת ice | 
עבודה (צילום shutterstock)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הגנה על עובדים בשעת חירום. בקריאה שלישית תמכו 14 חברי כנסת ללא מתנגדים. מוצע לקבוע כהוראת שעה לשלושה חודשים עם אפשרות להארכתה עד 12 חודשים, הגנה מפני פיטורים לעובד שנעדר מעבודתו או לא ביצע את עבודתו, מאחת הסיבות שפורטו.
הסיבות הן: א. משום שהתפנה מאחד הישובים שמנויים בתוספת; ב. משום שהוא הורה או בן זוג של נעדר וחטוף, או משום שהוא קרוב משפחה אחר של חטוף או נעדר שהצהיר שההיעדרות או אי ביצוע העבודה נגרמו עקב כך; ג. משום שהוא חטוף או נעדר; ד. משום שיש עמו ילד עד גיל 14 ובן זוגו או הורהו האחר של הילד הוא חייל או שהוא בשירות עבודה או בשירות אחר שמנוי בסעיף 11 לחוק. 

עוד מוצע לקבוע כהוראת שעה לשנתיים, שניתן להאריכה בשנה נוספת, מעסיק של עובד חטוף או נעדר יהיה חייב להמשיך להפריש עבורו בתקופה שהוא חטוף או נעדר את מלוא ההפרשות לקופת גמל לקצבה לשם שמירת רצף הזכויות והמוסד לביטוח לאומי ישפה את המעסיק על כך. 
המוסד לביטוח לאומי ישלם את ההפקדות לקופת גמל לקצבה עבור חטוף או נעדר שהוא עצמאי, וכן עבור חטוף או נעדר שעבודתו הסתיימה בחמשת החודשים שקדמו לחטיפה או ההיעדרות וגם למי שתסתיים העסקתו לאחר מכן, בתקופה שהוא חטוף או נעדר. כמו כן מוצע לקבוע כהוראה קבועה שהאיסור החל על מעסיק לפטר את עובדו שנעדר מעבודתו לצורך השגחה על ילדו, יחול גם לעניין עובד שהוא הורה במשפחת אומנה.
בדברי ההסבר נכתב: "במסגרת האירועים האמורים, צה"ל ערך גיוס מילואים רחב של למעלה מ־300,000 חיילי וחיילות מילואים, לכל המערכים בצה"ל ובמערכת הביטחון. מרחב עוטף עזה ואזורים נוספים במדינת ישראל הוכרזו כשטח צבאי סגור שהכניסה אליהם אסורה, וביישובים רבים בישראל התושבים התבקשו להתפנות מבתיהם.
המציאות השוררת בישראל בעת הזו, בשילוב עם המגבלות שהוטלו על האוכלוסייה ופינוי יישובים רבים מאזור הצפון והדרום, מקשות על קיום שגרת עבודה רגילה, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה